Modelling of CNG accidental release from passenger vehicles through pressure relief device
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00007064%3AK02__%2F19%3AN0000056" target="_blank" >RIV/00007064:K02__/19:N0000056 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://www.hzscr.cz/clanek/menu-vyzkum-a-vyvoj-vyzkumne-projekty.aspx" target="_blank" >https://www.hzscr.cz/clanek/menu-vyzkum-a-vyvoj-vyzkumne-projekty.aspx</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Matematické modelování úniku CNG z tlakových zásobníků osobních automobilů přes přetlakové zařízení
Original language description
Metodika se snaží podpořit využití matematických modelů a zejména definuje nároky na správnou praxi při jejich použití. Hlavním cílem metodiky je poskytnout jasný a věcný rozbor možností matematického modelování úniku stlačeného zemního plynu z osobních automobilů a poskytnout konkrétní doporučení nastavení, specifik a možností modelů pro jednotlivé metody a scénáře. Je popsána funkce přetlakového zařízení, chování CNG systému, dynamika proudění plynu při výtoku. Metodika definuje cíle a veličiny, které je možné matematickým modelem získat. Matematický problém výtoku plynu je rozdělen do čtyř samostatných úloh. Pro každou úlohu jsou definovány hlavní cíle výpočtu a konkrétní doporučení pro čtyři CFD numerické řešiče. Na příkladech jsou stručně ukázány možné výstupy CFD modelu. Uplatnění nachází metodika ve všech oblastech, kde je třeba provádět posouzení rizika spojeného s únikem plynu z vozidel s pohonem na zemní plyn, zejména pak v oblasti projektování požární bezpečnosti staveb.
Czech name
Matematické modelování úniku CNG z tlakových zásobníků osobních automobilů přes přetlakové zařízení
Czech description
Metodika se snaží podpořit využití matematických modelů a zejména definuje nároky na správnou praxi při jejich použití. Hlavním cílem metodiky je poskytnout jasný a věcný rozbor možností matematického modelování úniku stlačeného zemního plynu z osobních automobilů a poskytnout konkrétní doporučení nastavení, specifik a možností modelů pro jednotlivé metody a scénáře. Je popsána funkce přetlakového zařízení, chování CNG systému, dynamika proudění plynu při výtoku. Metodika definuje cíle a veličiny, které je možné matematickým modelem získat. Matematický problém výtoku plynu je rozdělen do čtyř samostatných úloh. Pro každou úlohu jsou definovány hlavní cíle výpočtu a konkrétní doporučení pro čtyři CFD numerické řešiče. Na příkladech jsou stručně ukázány možné výstupy CFD modelu. Uplatnění nachází metodika ve všech oblastech, kde je třeba provádět posouzení rizika spojeného s únikem plynu z vozidel s pohonem na zemní plyn, zejména pak v oblasti projektování požární bezpečnosti staveb.
Classification
Type
N<sub>metC</sub> - Methodology certified by the authorised body
CEP classification
—
OECD FORD branch
20402 - Chemical process engineering
Result continuities
Project
<a href="/en/project/VI20172019077" target="_blank" >VI20172019077: Accidental release of CNG from passenger vehicles</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
567/2020
Regulation ID
CERO 8/2019
Technical parameters
Využití při projektování požární bezpečnosti staveb a s tím související ochrana hodnot.
Economical parameters
Využití při projektování požární bezpečnosti staveb a s tím související ochrana hodnot.
Certification body designation
MV - Generální ředitelství HZS ČR, Kloknerova 26, Praha 414
Date of certification
—
Method of use
C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů