Modeling of fasteners for damage tolerance characteristic calculation by FEA
Result description
The behaviour of fatigue crack may be affected by mechanical factors such as stress state, load, frequency as well as environmental effects like corrosion and temperature. The prediction and assessment of fatigue cracks propagation in real engineering structures and components have to take into accounts realistic boundary conditions. The purpose of this paper is to describe the technique of modelling fasteners using FEA and to demonstrate its accuracy and capability by examining some examples of practical significance, such as crack propagation in the main fuselage stringer. This technique was developed by the Strength Reliability Department of the Aeronautical Research and Test Institute (ARTI) in Prague.
Keywords
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Modelování spojů pro řešení charakteristik damage tolerance konstrukcí pomocí MKP
Original language description
"V příspěvku je popsána metodika modelování spojů ekvivalentní tuhosti v pevnostních modelech MKP pro výpočet charakteristik damage tolerance konstrukcí. Pro modelování jsou použity jednorozměrné prvky systému MSC/NASTRAN. Tuhost spojovacích prvků je odvozena na základě porovnání analytických funkcí a experimentálních měření provedených ve VZLÚ a.s. na typických nýtových spojích používaných v leteckém průmyslu. Metodika stanovení tuhosti spojů připojení okolních částí konstrukce je použitelná i pro ne"lineární deformační charakteristiku spoje. Uvedená metodika je využívána pro výpočtový odhad rychlost šíření únavové poruchy v konstrukčním prvku s vlivem připojení okolní konstrukce. Tyto výpočtové odhady jsou součástí průkazu letové způsobilosti letoununavrženého podle filozofie damage tolerace.
Czech name
Modelování spojů pro řešení charakteristik damage tolerance konstrukcí pomocí MKP
Czech description
"V příspěvku je popsána metodika modelování spojů ekvivalentní tuhosti v pevnostních modelech MKP pro výpočet charakteristik damage tolerance konstrukcí. Pro modelování jsou použity jednorozměrné prvky systému MSC/NASTRAN. Tuhost spojovacích prvků je odvozena na základě porovnání analytických funkcí a experimentálních měření provedených ve VZLÚ a.s. na typických nýtových spojích používaných v leteckém průmyslu. Metodika stanovení tuhosti spojů připojení okolních částí konstrukce je použitelná i pro ne"lineární deformační charakteristiku spoje. Uvedená metodika je využívána pro výpočtový odhad rychlost šíření únavové poruchy v konstrukčním prvku s vlivem připojení okolní konstrukce. Tyto výpočtové odhady jsou součástí průkazu letové způsobilosti letoununavrženého podle filozofie damage tolerace.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
JL - Fatigue and fracture mechanics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2000
Confidentiality
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Data specific for result type
Article name in the collection
Uživatelská konference 2000 MSC Software s.r.o.
ISBN
80-238-5454-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
7
Pages from-to
61-69
Publisher name
MSC.Software s.r.o.
Place of publication
Brno
Event location
Brno
Event date
Nov 30, 1999
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—
Basic information
Result type
D - Article in proceedings
CEP
JL - Fatigue and fracture mechanics
Year of implementation
2000