All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Aeroelastic simulations with application of CFD method with moving grid

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F07%3A%230000620" target="_blank" >RIV/00010669:_____/07:#0000620 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Simulace flatru za použití CFD-FEM párovaného výpočtového modelu

  • Original language description

    Doposud byly statické a dynamické aeroelastické úlohy řešeny za použití lineárních modelů proudění (p-k metoda, DLM) implementovanými např. do systému MSC.Nastran. Jsou to spolehlivé metody, které umožňují rychlé řešení aeroelastické odezvy leteckých konstrukčních částí klasické koncepce. Spolu s vývojem v oboru aeroelasticity a zvyšujícím se výkonem výpočetního hardware přišla možnost řešit aeroelasticitu také za využití párování CFD-MKP metod. S touto metodou je možné predikovat reálnou interakci proudu a mechanické odezvy konstrukce také v případech, kdy současné metody selhávají: výzkum v aeroelasticitě, řešení křídel s adaptivním řízením, proudění okolo tlustých profilů, dynamická odezva konstrukce na periodické odtrhávání vírů.

  • Czech name

    Simulace flatru za použití CFD-FEM párovaného výpočtového modelu

  • Czech description

    Doposud byly statické a dynamické aeroelastické úlohy řešeny za použití lineárních modelů proudění (p-k metoda, DLM) implementovanými např. do systému MSC.Nastran. Jsou to spolehlivé metody, které umožňují rychlé řešení aeroelastické odezvy leteckých konstrukčních částí klasické koncepce. Spolu s vývojem v oboru aeroelasticity a zvyšujícím se výkonem výpočetního hardware přišla možnost řešit aeroelasticitu také za využití párování CFD-MKP metod. S touto metodou je možné predikovat reálnou interakci proudu a mechanické odezvy konstrukce také v případech, kdy současné metody selhávají: výzkum v aeroelasticitě, řešení křídel s adaptivním řízením, proudění okolo tlustých profilů, dynamická odezva konstrukce na periodické odtrhávání vírů.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    JU - Aeronautics, aerodynamics, aeroplanes

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2007

  • Confidentiality

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Engineering Mechanics 2007

  • ISBN

    978-80-87012-06-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    2

  • Pages from-to

    161-162

  • Publisher name

    Institute of Thermomechanics, Academy of Sciences of the Czech Republic, v.v.i., Prague

  • Place of publication

    Praha, Česká republika

  • Event location

    Svratka

  • Event date

    Jan 1, 2007

  • Type of event by nationality

    CST - Celostátní akce

  • UT code for WoS article