All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Special coating system for aerospace

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F18%3AN0000123" target="_blank" >RIV/00010669:_____/18:N0000123 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://www.vzlu.cz/cz/transfer-vysledku/funkcni-vzorek-g-funk/" target="_blank" >http://www.vzlu.cz/cz/transfer-vysledku/funkcni-vzorek-g-funk/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Speciální nátěrový systém pro aplikaci v letectví

  • Original language description

    Výsledkem řešení projektu je speciální nátěrový systém, jehož aplikace na exponované plochy letadel přinese zvýšení odolnosti proti mechanickému poškození těchto ploch. Vyvinutý nátěrový systém je tvořen základní antikorozní epoxidovou barvou (S2318 NG) s vrchním polyuretanovou vrstvou (U2081 NG), na kterou byl aplikován transparentní lak Synpo PU 186L. Základní antikorozní vrstva a vrchní polyuretanová vrstva jsou v současnosti využívány v letectví pro aplikaci na vnější části letadel. Použitím další vrstvy, kterou byl transparentní lak Synpo PU 186L, došlo ke zvýšení životnosti nátěrového systému a zlepšení jeho ochranné funkce v abrazivním a erozivním prostředí. Podkladový nátěr tvoří nátěrový systém se sníženým obsahem VOC (S2318 NG + U2081 NG) vyvinutý k povrchové úpravě vnějších částí letadel rovněž v rámci projektu TA02000011. Uvedený nátěr je určen převážně na hliníkové slitiny, ze kterých jsou tyto díly vyrobeny.

  • Czech name

    Speciální nátěrový systém pro aplikaci v letectví

  • Czech description

    Výsledkem řešení projektu je speciální nátěrový systém, jehož aplikace na exponované plochy letadel přinese zvýšení odolnosti proti mechanickému poškození těchto ploch. Vyvinutý nátěrový systém je tvořen základní antikorozní epoxidovou barvou (S2318 NG) s vrchním polyuretanovou vrstvou (U2081 NG), na kterou byl aplikován transparentní lak Synpo PU 186L. Základní antikorozní vrstva a vrchní polyuretanová vrstva jsou v současnosti využívány v letectví pro aplikaci na vnější části letadel. Použitím další vrstvy, kterou byl transparentní lak Synpo PU 186L, došlo ke zvýšení životnosti nátěrového systému a zlepšení jeho ochranné funkce v abrazivním a erozivním prostředí. Podkladový nátěr tvoří nátěrový systém se sníženým obsahem VOC (S2318 NG + U2081 NG) vyvinutý k povrchové úpravě vnějších částí letadel rovněž v rámci projektu TA02000011. Uvedený nátěr je určen převážně na hliníkové slitiny, ze kterých jsou tyto díly vyrobeny.

Classification

  • Type

    G<sub>funk</sub> - Functional sample

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    20506 - Coating and films

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/TE02000011" target="_blank" >TE02000011: Research center of surface treatment</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2018

  • Confidentiality

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

Data specific for result type

  • Internal product ID

    TE02000011-V44

  • Numerical identification

    R 6647

  • Technical parameters

    Nátěrový systém vhodný k povrchové úpravě vnějších částí letadel se zvýšeným rizikem mechanického poškození.

  • Economical parameters

    Aplikace nátěrového systému na reálné kusy přinese zlepšení životnosti dílů a konstrukčních prvků, které jsou exponovány v prostředí s extrémním mechanickým namáháním (abraze a zejména eroze). Následně pak dojde k úspoře nákladů souvisejících s opravami těchto konstrukčních dílů.

  • Application category by cost

  • Owner IČO

    00010669

  • Owner name

    Výzkumný a zkušební letecký ústav, a.s.

  • Owner country

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Usage type

    V - Výsledek je využíván vlastníkem

  • Licence fee requirement

  • Web page

    http://www.vzlu.cz/cz/transfer-vysledku/funkcni-vzorek-g-funk/