The new VOC-reduced paint system for the aircraft industry - the tail of the aircraft
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49444964%3A_____%2F17%3AN0000005" target="_blank" >RIV/49444964:_____/17:N0000005 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/00010669:_____/17:N0000092
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Nový nátěrový systém se sníženým obsahem VOC pro letecký průmysl – ocasní plochy letadla
Original language description
Hlavní funkcí funkčního vzorku nátěrového systému se sníženým obsahem VOC, který byl vyvinutý k povrchové úpravě vnějších částí letadel převážně na hliníkové slitiny, je ochránit exponované části trupu letadel před nepříznivými vlivy prostředí, ve kterých se pohybují. Nátěrový systém je tvořen dvěma nátěrovými hmotami – základní epoxidovou barvou a vrchní polyuretanovou barvou. Základní barva je tvořena vysoko-sušinovou, nízko-viskózní, modifikovanou nízkomolekulární epoxidovou pryskyřicí bisfenolového typu a společně s vysokým obsahem anorganických pigmentů a plniv je dosaženo vysoké antikorozní odolnosti. Přídavkem speciálních aditiv má základní barva vysokou přilnavost na lehké kovy, speciálně na slitiny hliníku používané při konstrukci letadel. Použitím nízko-viskózního tužidla je dosaženo nízkého obsahu VOC ve směsi připravené k aplikaci.
Czech name
Nový nátěrový systém se sníženým obsahem VOC pro letecký průmysl – ocasní plochy letadla
Czech description
Hlavní funkcí funkčního vzorku nátěrového systému se sníženým obsahem VOC, který byl vyvinutý k povrchové úpravě vnějších částí letadel převážně na hliníkové slitiny, je ochránit exponované části trupu letadel před nepříznivými vlivy prostředí, ve kterých se pohybují. Nátěrový systém je tvořen dvěma nátěrovými hmotami – základní epoxidovou barvou a vrchní polyuretanovou barvou. Základní barva je tvořena vysoko-sušinovou, nízko-viskózní, modifikovanou nízkomolekulární epoxidovou pryskyřicí bisfenolového typu a společně s vysokým obsahem anorganických pigmentů a plniv je dosaženo vysoké antikorozní odolnosti. Přídavkem speciálních aditiv má základní barva vysokou přilnavost na lehké kovy, speciálně na slitiny hliníku používané při konstrukci letadel. Použitím nízko-viskózního tužidla je dosaženo nízkého obsahu VOC ve směsi připravené k aplikaci.
Classification
Type
G<sub>funk</sub> - Functional sample
CEP classification
—
OECD FORD branch
20506 - Coating and films
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TE02000011" target="_blank" >TE02000011: Research center of surface treatment</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2017
Confidentiality
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Data specific for result type
Internal product ID
WP3-A1-FV2
Numerical identification
—
Technical parameters
Nátěrový systém je tvořen dvěma nátěrovými hmotami – základní epoxidovou barvou a vrchní polyuretanovou barvou. Základní barva je tvořena vysoko-sušinovou, nízko-viskózní, modifikovanou nízkomolekulární epoxidovou pryskyřicí bisfenolového typu a společně s vysokým obsahem anorganických pigmentů a plniv je dosaženo vysoké antikorozní odolnosti. Přídavkem speciálních aditiv má základní barva vysokou přilnavost na lehké kovy, speciálně na slitiny hliníku používané při konstrukci letadel. Použitím nízko-viskózního tužidla je dosaženo nízkého obsahu VOC ve směsi připravené k aplikaci.
Economical parameters
Výsledek projektu bude využíván při vlastní komerční činnosti, konkrétně při výrobě nátěrových systémů se sníženým obsahem VOC pro letecký průmysl. Využívání v leteckém průmyslu je podmíněno předepsanými schvalovacími procesy výrobců letecké techniky jak na českém, tak na zahraničním trhu. V druhém roce po ukončení projektu jsou předpokládané tržby ve výši 400 tis. Kč, ve třetím roce 600 tis. Kč. Ekonomické hodnoty uvedených ukazatelů jsou predikovány za předpokladu, že systémy se sníženým obsahem VOC pro letecký průmysl budou schváleny výrobci letecké techniky předepsaným způsobem.
Application category by cost
—
Owner IČO
49444964
Owner name
COLORLAK, a.s.
Owner country
CZ - CZECH REPUBLIC
Usage type
N - Využití výsledku jiným subjektem je možné bez nabytí licence (výsledek není licencován)
Licence fee requirement
—
Web page
—