All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The new VOC-reduced paint system for the aircraft industry - the tail of the aircraft

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49444964%3A_____%2F17%3AN0000005" target="_blank" >RIV/49444964:_____/17:N0000005 - isvavai.cz</a>

  • Alternative codes found

    RIV/00010669:_____/17:N0000092

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Nový nátěrový systém se sníženým obsahem VOC pro letecký průmysl – ocasní plochy letadla

  • Original language description

    Hlavní funkcí funkčního vzorku nátěrového systému se sníženým obsahem VOC, který byl vyvinutý k povrchové úpravě vnějších částí letadel převážně na hliníkové slitiny, je ochránit exponované části trupu letadel před nepříznivými vlivy prostředí, ve kterých se pohybují. Nátěrový systém je tvořen dvěma nátěrovými hmotami – základní epoxidovou barvou a vrchní polyuretanovou barvou. Základní barva je tvořena vysoko-sušinovou, nízko-viskózní, modifikovanou nízkomolekulární epoxidovou pryskyřicí bisfenolového typu a společně s vysokým obsahem anorganických pigmentů a plniv je dosaženo vysoké antikorozní odolnosti. Přídavkem speciálních aditiv má základní barva vysokou přilnavost na lehké kovy, speciálně na slitiny hliníku používané při konstrukci letadel. Použitím nízko-viskózního tužidla je dosaženo nízkého obsahu VOC ve směsi připravené k aplikaci.

  • Czech name

    Nový nátěrový systém se sníženým obsahem VOC pro letecký průmysl – ocasní plochy letadla

  • Czech description

    Hlavní funkcí funkčního vzorku nátěrového systému se sníženým obsahem VOC, který byl vyvinutý k povrchové úpravě vnějších částí letadel převážně na hliníkové slitiny, je ochránit exponované části trupu letadel před nepříznivými vlivy prostředí, ve kterých se pohybují. Nátěrový systém je tvořen dvěma nátěrovými hmotami – základní epoxidovou barvou a vrchní polyuretanovou barvou. Základní barva je tvořena vysoko-sušinovou, nízko-viskózní, modifikovanou nízkomolekulární epoxidovou pryskyřicí bisfenolového typu a společně s vysokým obsahem anorganických pigmentů a plniv je dosaženo vysoké antikorozní odolnosti. Přídavkem speciálních aditiv má základní barva vysokou přilnavost na lehké kovy, speciálně na slitiny hliníku používané při konstrukci letadel. Použitím nízko-viskózního tužidla je dosaženo nízkého obsahu VOC ve směsi připravené k aplikaci.

Classification

  • Type

    G<sub>funk</sub> - Functional sample

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    20506 - Coating and films

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/TE02000011" target="_blank" >TE02000011: Research center of surface treatment</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2017

  • Confidentiality

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

Data specific for result type

  • Internal product ID

    WP3-A1-FV2

  • Numerical identification

  • Technical parameters

    Nátěrový systém je tvořen dvěma nátěrovými hmotami – základní epoxidovou barvou a vrchní polyuretanovou barvou. Základní barva je tvořena vysoko-sušinovou, nízko-viskózní, modifikovanou nízkomolekulární epoxidovou pryskyřicí bisfenolového typu a společně s vysokým obsahem anorganických pigmentů a plniv je dosaženo vysoké antikorozní odolnosti. Přídavkem speciálních aditiv má základní barva vysokou přilnavost na lehké kovy, speciálně na slitiny hliníku používané při konstrukci letadel. Použitím nízko-viskózního tužidla je dosaženo nízkého obsahu VOC ve směsi připravené k aplikaci.

  • Economical parameters

    Výsledek projektu bude využíván při vlastní komerční činnosti, konkrétně při výrobě nátěrových systémů se sníženým obsahem VOC pro letecký průmysl. Využívání v leteckém průmyslu je podmíněno předepsanými schvalovacími procesy výrobců letecké techniky jak na českém, tak na zahraničním trhu. V druhém roce po ukončení projektu jsou předpokládané tržby ve výši 400 tis. Kč, ve třetím roce 600 tis. Kč. Ekonomické hodnoty uvedených ukazatelů jsou predikovány za předpokladu, že systémy se sníženým obsahem VOC pro letecký průmysl budou schváleny výrobci letecké techniky předepsaným způsobem.

  • Application category by cost

  • Owner IČO

    49444964

  • Owner name

    COLORLAK, a.s.

  • Owner country

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Usage type

    N - Využití výsledku jiným subjektem je možné bez nabytí licence (výsledek není licencován)

  • Licence fee requirement

  • Web page