Verified prototype of the composite aileron structure of the L-39NG aircraft manufactured by automatic winding technology
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F23%3AN0000034" target="_blank" >RIV/00010669:_____/23:N0000034 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.vzlu.cz" target="_blank" >http://www.vzlu.cz</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Ověřený prototyp konstrukce kompozitového křidélka letounu L-39NG vyrobeného technologií automatického navíjení
Original language description
Kompozitové křidélko cvičného proudového letounu L-39NG, vyrobené metodou automatického navíjení. Drak letounu, včetně křidélka, má ověřenou únavovou životnost až 15 000 letových hodin, která je třikrát vyšší, než u původnı́ho provedenı́ letounu L-39.
Czech name
Ověřený prototyp konstrukce kompozitového křidélka letounu L-39NG vyrobeného technologií automatického navíjení
Czech description
—
Classification
Type
G<sub>prot</sub> - Prototype
CEP classification
—
OECD FORD branch
20304 - Aerospace engineering
Result continuities
Project
<a href="/en/project/FW01010225" target="_blank" >FW01010225: Proof of L-39NG airframe with tripled fatigue life</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2023
Confidentiality
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Data specific for result type
Internal product ID
TREND - L-39
Numerical identification
R-7667
Technical parameters
Sestava křidélka je složena z kompozitní skořepiny vyrobené automatickm navíjením, dvou frézovaných a ohýbaných žeber a ohýbané odtokové hrany. Drak letounu L-39NG, včetně křidélka, byl navržen na trojnásobnou únavovou životnost v porovnání s původní konstrukcí letounu L-39. Provedenými únavovými zkouškami byla prokázána vyšší než deklarovaná únavová živostnost křidélka.
Economical parameters
Použití technologie výroby automatizovaného navíjení zjednodušila výrobu křidélka, tj. snížila výrobní náklady. V kombinaci s prokázanou vyšší životností křidélka se jeho vyšší přidaná hodnota projeví o 20 % nižší výrobní cenou a o 1% nižšími provozními náklady letounu.
Application category by cost
—
Owner IČO
00010669/24194204
Owner name
VZLU/AERO VODOCHODY AEROSPACE
Owner country
CZ - CZECH REPUBLIC
Usage type
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence
Licence fee requirement
A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek
Web page
www.vzlu.cz