Consider For Example The Really Good Face Creams Set Elida-Klenot: On Surreptitious Advertising in People's Democratic
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023272%3A_____%2F22%3A10135106" target="_blank" >RIV/00023272:_____/22:10135106 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Vezměte si třeba opravdu zdařilou sadu pleťových krémů Elida-Klenot: O skryté reklamě v lidovědemokratickém Československu
Original language description
Příspěvek se zabývá fenoménem skryté (tajné) reklamy v kontextu lidovědemokratického Československa. Následně analyzuje příslušnou legislativu a další normativní a regulační dokumenty a ukazuje, že skrytá reklama nebyla zakázána, ale dokonce součástí prostředků pro propagaci zboží a služeb v dané době. Analýza pokračuje k formálním shodám a rozdílům mezi běžnými redakčními texty, otevřeně propagačními texty a skrytou reklamou a ukazuje, že měla výrazně blíže k redakčním textům než k otevřeným reklamám. Dále, naznačuje, že skrytá reklama byla pravděpodobně psána redakcí nebo spolupracovníky (nikoli samotnými výrobci/prodejci). V neposlední řadě představuje běžnou textovou a argumentační strukturu, která legitimizovala existenci reklamy začleňováním propagovaného zboží do žánrových vzorců přijatelných pro čtenáře-spotřebitele. Celkově práce ukazuje, že skrytá reklama byla nedílnou a nezpochybnitelnou součástí československé mediální produkce.
Czech name
Vezměte si třeba opravdu zdařilou sadu pleťových krémů Elida-Klenot: O skryté reklamě v lidovědemokratickém Československu
Czech description
Příspěvek se zabývá fenoménem skryté (tajné) reklamy v kontextu lidovědemokratického Československa. Následně analyzuje příslušnou legislativu a další normativní a regulační dokumenty a ukazuje, že skrytá reklama nebyla zakázána, ale dokonce součástí prostředků pro propagaci zboží a služeb v dané době. Analýza pokračuje k formálním shodám a rozdílům mezi běžnými redakčními texty, otevřeně propagačními texty a skrytou reklamou a ukazuje, že měla výrazně blíže k redakčním textům než k otevřeným reklamám. Dále, naznačuje, že skrytá reklama byla pravděpodobně psána redakcí nebo spolupracovníky (nikoli samotnými výrobci/prodejci). V neposlední řadě představuje běžnou textovou a argumentační strukturu, která legitimizovala existenci reklamy začleňováním propagovaného zboží do žánrových vzorců přijatelných pro čtenáře-spotřebitele. Celkově práce ukazuje, že skrytá reklama byla nedílnou a nezpochybnitelnou součástí československé mediální produkce.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50802 - Media and socio-cultural communication
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA18-24439S" target="_blank" >GA18-24439S: Cosumer Imagination of the Communist Dictatorship. Czechoslovak Advertisement in the Post-war Era.</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2022
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Otázky žurnalistiky
ISSN
0322-7049
e-ISSN
—
Volume of the periodical
65
Issue of the periodical within the volume
3-4
Country of publishing house
SK - SLOVAKIA
Number of pages
18
Pages from-to
72-89
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—