All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Consider For Example The Really Good Face Creams Set Elida-Klenot: On Surreptitious Advertising in People's Democratic

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023272%3A_____%2F22%3A10135106" target="_blank" >RIV/00023272:_____/22:10135106 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Vezměte si třeba opravdu zdařilou sadu pleťových krémů Elida-Klenot: O skryté reklamě v lidovědemokratickém Československu

  • Original language description

    Příspěvek se zabývá fenoménem skryté (tajné) reklamy v kontextu lidovědemokratického Československa. Následně analyzuje příslušnou legislativu a další normativní a regulační dokumenty a ukazuje, že skrytá reklama nebyla zakázána, ale dokonce součástí prostředků pro propagaci zboží a služeb v dané době. Analýza pokračuje k formálním shodám a rozdílům mezi běžnými redakčními texty, otevřeně propagačními texty a skrytou reklamou a ukazuje, že měla výrazně blíže k redakčním textům než k otevřeným reklamám. Dále, naznačuje, že skrytá reklama byla pravděpodobně psána redakcí nebo spolupracovníky (nikoli samotnými výrobci/prodejci). V neposlední řadě představuje běžnou textovou a argumentační strukturu, která legitimizovala existenci reklamy začleňováním propagovaného zboží do žánrových vzorců přijatelných pro čtenáře-spotřebitele. Celkově práce ukazuje, že skrytá reklama byla nedílnou a nezpochybnitelnou součástí československé mediální produkce.

  • Czech name

    Vezměte si třeba opravdu zdařilou sadu pleťových krémů Elida-Klenot: O skryté reklamě v lidovědemokratickém Československu

  • Czech description

    Příspěvek se zabývá fenoménem skryté (tajné) reklamy v kontextu lidovědemokratického Československa. Následně analyzuje příslušnou legislativu a další normativní a regulační dokumenty a ukazuje, že skrytá reklama nebyla zakázána, ale dokonce součástí prostředků pro propagaci zboží a služeb v dané době. Analýza pokračuje k formálním shodám a rozdílům mezi běžnými redakčními texty, otevřeně propagačními texty a skrytou reklamou a ukazuje, že měla výrazně blíže k redakčním textům než k otevřeným reklamám. Dále, naznačuje, že skrytá reklama byla pravděpodobně psána redakcí nebo spolupracovníky (nikoli samotnými výrobci/prodejci). V neposlední řadě představuje běžnou textovou a argumentační strukturu, která legitimizovala existenci reklamy začleňováním propagovaného zboží do žánrových vzorců přijatelných pro čtenáře-spotřebitele. Celkově práce ukazuje, že skrytá reklama byla nedílnou a nezpochybnitelnou součástí československé mediální produkce.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50802 - Media and socio-cultural communication

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA18-24439S" target="_blank" >GA18-24439S: Cosumer Imagination of the Communist Dictatorship. Czechoslovak Advertisement in the Post-war Era.</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2022

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Otázky žurnalistiky

  • ISSN

    0322-7049

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    65

  • Issue of the periodical within the volume

    3-4

  • Country of publishing house

    SK - SLOVAKIA

  • Number of pages

    18

  • Pages from-to

    72-89

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database