All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The Knoller C.II. An Aircraft which was not Supposed to Get into the Air...

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023299%3A_____%2F11%3A%230000216" target="_blank" >RIV/00023299:_____/11:#0000216 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Knoller C.II. Letadlo, které se nemělo dostat do vzduchu

  • Original language description

    Rakousko-uherský letoun typu Knoller C.II z doby Velké války patří k několika letadlům, která se ve sbírkách Národního technického muzea v Praze zachovala jako jediná na celém světě. Ostatní ojediněle zachované stroje se mohu pyšnit bohatou, nebo přinejmenším zajímavou historií, což se dá o letadlech typu Knoller C.II napsat ztěží. Tato letadla totiž neblaze proslula vysokou poruchovostí, častými haváriemi a nechutí pilotů s nimi létat. Tento stroj do výzbroje rakousko-uherského letectva prosazoval jehokonstruktér profesor Richard Knoller, který byl zároveň předsedou komise, jež o zavední letadel do výzbroje rozhodovala. Potíže s těmito letouny byly již od počátku. Zalétávání těchto strojů výstižně popisuje ve svém deníku pozdější poručík Karel Mašek,který se podílel na jejich přejímání. Nechuť projevovali také zalétávací piloti Karl Nikitsch, Josef Cejnek a Viktor von Nowy. Se zkouškami tohoto letounu na bojišti nebyl spokojen ani Jindřich Kostrba, druhý nejúspěšnější český pilot v

  • Czech name

    Knoller C.II. Letadlo, které se nemělo dostat do vzduchu

  • Czech description

    Rakousko-uherský letoun typu Knoller C.II z doby Velké války patří k několika letadlům, která se ve sbírkách Národního technického muzea v Praze zachovala jako jediná na celém světě. Ostatní ojediněle zachované stroje se mohu pyšnit bohatou, nebo přinejmenším zajímavou historií, což se dá o letadlech typu Knoller C.II napsat ztěží. Tato letadla totiž neblaze proslula vysokou poruchovostí, častými haváriemi a nechutí pilotů s nimi létat. Tento stroj do výzbroje rakousko-uherského letectva prosazoval jehokonstruktér profesor Richard Knoller, který byl zároveň předsedou komise, jež o zavední letadel do výzbroje rozhodovala. Potíže s těmito letouny byly již od počátku. Zalétávání těchto strojů výstižně popisuje ve svém deníku pozdější poručík Karel Mašek,který se podílel na jejich přejímání. Nechuť projevovali také zalétávací piloti Karl Nikitsch, Josef Cejnek a Viktor von Nowy. Se zkouškami tohoto letounu na bojišti nebyl spokojen ani Jindřich Kostrba, druhý nejúspěšnější český pilot v

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AB - History

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2011

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Století Národního technického muzea

  • ISBN

    978-80-7037-208-1

  • Number of pages of the result

    12

  • Pages from-to

    43-54

  • Number of pages of the book

    332

  • Publisher name

    Národní technické muzeum

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS chapter