The Knoller C.II. An Aircraft which was not Supposed to Get into the Air...
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023299%3A_____%2F11%3A%230000216" target="_blank" >RIV/00023299:_____/11:#0000216 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Knoller C.II. Letadlo, které se nemělo dostat do vzduchu
Original language description
Rakousko-uherský letoun typu Knoller C.II z doby Velké války patří k několika letadlům, která se ve sbírkách Národního technického muzea v Praze zachovala jako jediná na celém světě. Ostatní ojediněle zachované stroje se mohu pyšnit bohatou, nebo přinejmenším zajímavou historií, což se dá o letadlech typu Knoller C.II napsat ztěží. Tato letadla totiž neblaze proslula vysokou poruchovostí, častými haváriemi a nechutí pilotů s nimi létat. Tento stroj do výzbroje rakousko-uherského letectva prosazoval jehokonstruktér profesor Richard Knoller, který byl zároveň předsedou komise, jež o zavední letadel do výzbroje rozhodovala. Potíže s těmito letouny byly již od počátku. Zalétávání těchto strojů výstižně popisuje ve svém deníku pozdější poručík Karel Mašek,který se podílel na jejich přejímání. Nechuť projevovali také zalétávací piloti Karl Nikitsch, Josef Cejnek a Viktor von Nowy. Se zkouškami tohoto letounu na bojišti nebyl spokojen ani Jindřich Kostrba, druhý nejúspěšnější český pilot v
Czech name
Knoller C.II. Letadlo, které se nemělo dostat do vzduchu
Czech description
Rakousko-uherský letoun typu Knoller C.II z doby Velké války patří k několika letadlům, která se ve sbírkách Národního technického muzea v Praze zachovala jako jediná na celém světě. Ostatní ojediněle zachované stroje se mohu pyšnit bohatou, nebo přinejmenším zajímavou historií, což se dá o letadlech typu Knoller C.II napsat ztěží. Tato letadla totiž neblaze proslula vysokou poruchovostí, častými haváriemi a nechutí pilotů s nimi létat. Tento stroj do výzbroje rakousko-uherského letectva prosazoval jehokonstruktér profesor Richard Knoller, který byl zároveň předsedou komise, jež o zavední letadel do výzbroje rozhodovala. Potíže s těmito letouny byly již od počátku. Zalétávání těchto strojů výstižně popisuje ve svém deníku pozdější poručík Karel Mašek,který se podílel na jejich přejímání. Nechuť projevovali také zalétávací piloti Karl Nikitsch, Josef Cejnek a Viktor von Nowy. Se zkouškami tohoto letounu na bojišti nebyl spokojen ani Jindřich Kostrba, druhý nejúspěšnější český pilot v
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AB - History
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2011
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Století Národního technického muzea
ISBN
978-80-7037-208-1
Number of pages of the result
12
Pages from-to
43-54
Number of pages of the book
332
Publisher name
Národní technické muzeum
Place of publication
Praha
UT code for WoS chapter
—