All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The Steam Engines from the Pilsen Škoda Factory in the Collection of the National Technical Museum

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023299%3A_____%2F11%3A%230000224" target="_blank" >RIV/00023299:_____/11:#0000224 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Parní lokomotivy plzeňské Škodovky ve sbírce Národního technického muzea

  • Original language description

    Česká stavba parních lokomotiv je dnes ve světě uznávaným pojmem. Jejím tvůrcem a hlavním představitelem byla lokomotivka Škodových závodů v Plzni. I když bylo lokomotivní oddělení tohoto závodu založeno až po první světové válce, díla, která odtud v průběhu dalších 35 vzešla, se stala neoddělitelnou součástí světových dějin železnic. Je proto velkým štěstím, že se do železniční sbírky NTM podařilo získat všechny zásadní řady parních lokomotiv tohoto našeho předního výrobce. Sbírka začíná první postavenou lokomotivou 434.1100, následovaná strojem 354.1217, obě sice ještě v zásadě rakouské konstrukce, ve Škodovce ale výrazně konstrukčně zdokonalených. Zástupcem další řady výkonných nákladních lokomotiv je stroj 534.027, první vlastní konstrukce lokomotivky. Závěr předválečné tvorby představuje slavné rychlíkové ?Mikado? 387.043. Vrchol stavby parních lokomotiv v Plzni tkví v poválečných letech 1945 ? 58. Ve sbírce NTM z uvedené doby je i stroj 534.0301, první lokomotiva vyrobená po druh

  • Czech name

    Parní lokomotivy plzeňské Škodovky ve sbírce Národního technického muzea

  • Czech description

    Česká stavba parních lokomotiv je dnes ve světě uznávaným pojmem. Jejím tvůrcem a hlavním představitelem byla lokomotivka Škodových závodů v Plzni. I když bylo lokomotivní oddělení tohoto závodu založeno až po první světové válce, díla, která odtud v průběhu dalších 35 vzešla, se stala neoddělitelnou součástí světových dějin železnic. Je proto velkým štěstím, že se do železniční sbírky NTM podařilo získat všechny zásadní řady parních lokomotiv tohoto našeho předního výrobce. Sbírka začíná první postavenou lokomotivou 434.1100, následovaná strojem 354.1217, obě sice ještě v zásadě rakouské konstrukce, ve Škodovce ale výrazně konstrukčně zdokonalených. Zástupcem další řady výkonných nákladních lokomotiv je stroj 534.027, první vlastní konstrukce lokomotivky. Závěr předválečné tvorby představuje slavné rychlíkové ?Mikado? 387.043. Vrchol stavby parních lokomotiv v Plzni tkví v poválečných letech 1945 ? 58. Ve sbírce NTM z uvedené doby je i stroj 534.0301, první lokomotiva vyrobená po druh

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AB - History

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2011

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Století Národního technického muzea

  • ISBN

    978-80-7037-208-1

  • Number of pages of the result

    18

  • Pages from-to

    154-171

  • Number of pages of the book

    332

  • Publisher name

    Národní technické muzeum

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS chapter