The Steam Engines from the Pilsen Škoda Factory in the Collection of the National Technical Museum
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023299%3A_____%2F11%3A%230000224" target="_blank" >RIV/00023299:_____/11:#0000224 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Parní lokomotivy plzeňské Škodovky ve sbírce Národního technického muzea
Original language description
Česká stavba parních lokomotiv je dnes ve světě uznávaným pojmem. Jejím tvůrcem a hlavním představitelem byla lokomotivka Škodových závodů v Plzni. I když bylo lokomotivní oddělení tohoto závodu založeno až po první světové válce, díla, která odtud v průběhu dalších 35 vzešla, se stala neoddělitelnou součástí světových dějin železnic. Je proto velkým štěstím, že se do železniční sbírky NTM podařilo získat všechny zásadní řady parních lokomotiv tohoto našeho předního výrobce. Sbírka začíná první postavenou lokomotivou 434.1100, následovaná strojem 354.1217, obě sice ještě v zásadě rakouské konstrukce, ve Škodovce ale výrazně konstrukčně zdokonalených. Zástupcem další řady výkonných nákladních lokomotiv je stroj 534.027, první vlastní konstrukce lokomotivky. Závěr předválečné tvorby představuje slavné rychlíkové ?Mikado? 387.043. Vrchol stavby parních lokomotiv v Plzni tkví v poválečných letech 1945 ? 58. Ve sbírce NTM z uvedené doby je i stroj 534.0301, první lokomotiva vyrobená po druh
Czech name
Parní lokomotivy plzeňské Škodovky ve sbírce Národního technického muzea
Czech description
Česká stavba parních lokomotiv je dnes ve světě uznávaným pojmem. Jejím tvůrcem a hlavním představitelem byla lokomotivka Škodových závodů v Plzni. I když bylo lokomotivní oddělení tohoto závodu založeno až po první světové válce, díla, která odtud v průběhu dalších 35 vzešla, se stala neoddělitelnou součástí světových dějin železnic. Je proto velkým štěstím, že se do železniční sbírky NTM podařilo získat všechny zásadní řady parních lokomotiv tohoto našeho předního výrobce. Sbírka začíná první postavenou lokomotivou 434.1100, následovaná strojem 354.1217, obě sice ještě v zásadě rakouské konstrukce, ve Škodovce ale výrazně konstrukčně zdokonalených. Zástupcem další řady výkonných nákladních lokomotiv je stroj 534.027, první vlastní konstrukce lokomotivky. Závěr předválečné tvorby představuje slavné rychlíkové ?Mikado? 387.043. Vrchol stavby parních lokomotiv v Plzni tkví v poválečných letech 1945 ? 58. Ve sbírce NTM z uvedené doby je i stroj 534.0301, první lokomotiva vyrobená po druh
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AB - History
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2011
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Století Národního technického muzea
ISBN
978-80-7037-208-1
Number of pages of the result
18
Pages from-to
154-171
Number of pages of the book
332
Publisher name
Národní technické muzeum
Place of publication
Praha
UT code for WoS chapter
—