All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

?The Strong Years? of the Czech Design and Development of the Rail and other Vehicles

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023299%3A_____%2F11%3A%230000183" target="_blank" >RIV/00023299:_____/11:#0000183 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    ?Zlatý věk českého designu? a vývoj kolejových a jiných vozidel

  • Original language description

    Období šedesátých let v Československu přinesla řadu pozoruhodných realizací dopravních prostředků s podstatným podílem práce průmyslových designérů. Jedním z nejexponovanějších oborů v tomto směru byl vývoj železničních hnacích vozidel, v němž se náš průmysl mohl měřit s nejlepší zahraniční produkcí. Úloha designérů v této oblasti nabyla značné důležitosti v době rozvoje lokomotiv motorové a elektrické trakce. Výtvarník zde, na rozdíl od parních lokomotiv, získal široké pole působnosti. Vyvstala totižpotřeba tvarového řešení skříně, zejména pak čela nových lokomotiv ? partií, které parní lokomotivy postrádaly. Už během padesátých let můžeme sledovat, jak se podíl designérské práce na tvarovém řešení zvyšuje směrem k celkovému návrhu lokomotivní skříně. V několika dalších letech se pak setkáme s vývojem lokomotiv pro sériovou výrobu, u nichž designérská práce postupně stále hlouběji proniká do podstaty práce vývojové. Řešení Otakara Diblíka pro lokomotivku plzeňské Škodovky (tehdy Záv

  • Czech name

    ?Zlatý věk českého designu? a vývoj kolejových a jiných vozidel

  • Czech description

    Období šedesátých let v Československu přinesla řadu pozoruhodných realizací dopravních prostředků s podstatným podílem práce průmyslových designérů. Jedním z nejexponovanějších oborů v tomto směru byl vývoj železničních hnacích vozidel, v němž se náš průmysl mohl měřit s nejlepší zahraniční produkcí. Úloha designérů v této oblasti nabyla značné důležitosti v době rozvoje lokomotiv motorové a elektrické trakce. Výtvarník zde, na rozdíl od parních lokomotiv, získal široké pole působnosti. Vyvstala totižpotřeba tvarového řešení skříně, zejména pak čela nových lokomotiv ? partií, které parní lokomotivy postrádaly. Už během padesátých let můžeme sledovat, jak se podíl designérské práce na tvarovém řešení zvyšuje směrem k celkovému návrhu lokomotivní skříně. V několika dalších letech se pak setkáme s vývojem lokomotiv pro sériovou výrobu, u nichž designérská práce postupně stále hlouběji proniká do podstaty práce vývojové. Řešení Otakara Diblíka pro lokomotivku plzeňské Škodovky (tehdy Záv

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AB - History

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2011

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Věda a technika v Československu v 60. letech 20. století

  • ISBN

    978-80-7037-203-6

  • Number of pages of the result

    19

  • Pages from-to

    255-273

  • Number of pages of the book

    450

  • Publisher name

    Národní technické muzeum

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS chapter