Czernin-Morzin - Motoring Story of half-century
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023299%3A_____%2F12%3A%230000268" target="_blank" >RIV/00023299:_____/12:#0000268 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Czernin-Morzinové ? automobilové půlstoletí
Original language description
Šlechtická rodina Czernin-Morzinů vlastnila v Čechách velkostatky Horní Maršov a Vrchlabí. Kapitola seznamuje s vášní pro automobily třech generací tohoto rodu. Vše nasvědčuje tomu, že nejen titul a rodové majetky přenesl Rudolf (1855-1927) Czernin-Morzin, majitel vozu Gardner-Serpollet na svého syna Rudolfa Heřmana (1881-1928) a na své dva vnuky. Rudolf Heřman prokázal svůj zájem automobilovou techniku účastí v první světové války za volantem svého vozu Adler 18/22 HP Fahrender Ordonanzoffizier, tedy prakticky jako šofér. Toto rodinné zázemí stálo s velkou pravděpodobností za pozitivním vztahem k automobilům Jaromíra Egona (1908-1966) i druhorozeného syna Egona Alexandra (1911-1929), který své vášni podlehl a zemřel při automobilové nehodě. Jaromír Czernin-Morzin ujal ve svých 20 letech a od počátku se musel vyrovnat s velmi tvrdým zásahem první pozemkové reformy na svých velkostatcích, která mu sebrala velkou část pozemkového majetku. Automobilový koníček pana hraběte Czernin-Morzina
Czech name
Czernin-Morzinové ? automobilové půlstoletí
Czech description
Šlechtická rodina Czernin-Morzinů vlastnila v Čechách velkostatky Horní Maršov a Vrchlabí. Kapitola seznamuje s vášní pro automobily třech generací tohoto rodu. Vše nasvědčuje tomu, že nejen titul a rodové majetky přenesl Rudolf (1855-1927) Czernin-Morzin, majitel vozu Gardner-Serpollet na svého syna Rudolfa Heřmana (1881-1928) a na své dva vnuky. Rudolf Heřman prokázal svůj zájem automobilovou techniku účastí v první světové války za volantem svého vozu Adler 18/22 HP Fahrender Ordonanzoffizier, tedy prakticky jako šofér. Toto rodinné zázemí stálo s velkou pravděpodobností za pozitivním vztahem k automobilům Jaromíra Egona (1908-1966) i druhorozeného syna Egona Alexandra (1911-1929), který své vášni podlehl a zemřel při automobilové nehodě. Jaromír Czernin-Morzin ujal ve svých 20 letech a od počátku se musel vyrovnat s velmi tvrdým zásahem první pozemkové reformy na svých velkostatcích, která mu sebrala velkou část pozemkového majetku. Automobilový koníček pana hraběte Czernin-Morzina
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AB - History
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Automobilismus a šlechta v českých zemích 1894?1945
ISBN
978-80-7037-216-6
Number of pages of the result
15
Pages from-to
153-167
Number of pages of the book
309
Publisher name
Národní technické muzeum
Place of publication
Praha
UT code for WoS chapter
—