All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Czernin-Morzin - Motoring Story of half-century

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023299%3A_____%2F12%3A%230000268" target="_blank" >RIV/00023299:_____/12:#0000268 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Czernin-Morzinové ? automobilové půlstoletí

  • Original language description

    Šlechtická rodina Czernin-Morzinů vlastnila v Čechách velkostatky Horní Maršov a Vrchlabí. Kapitola seznamuje s vášní pro automobily třech generací tohoto rodu. Vše nasvědčuje tomu, že nejen titul a rodové majetky přenesl Rudolf (1855-1927) Czernin-Morzin, majitel vozu Gardner-Serpollet na svého syna Rudolfa Heřmana (1881-1928) a na své dva vnuky. Rudolf Heřman prokázal svůj zájem automobilovou techniku účastí v první světové války za volantem svého vozu Adler 18/22 HP Fahrender Ordonanzoffizier, tedy prakticky jako šofér. Toto rodinné zázemí stálo s velkou pravděpodobností za pozitivním vztahem k automobilům Jaromíra Egona (1908-1966) i druhorozeného syna Egona Alexandra (1911-1929), který své vášni podlehl a zemřel při automobilové nehodě. Jaromír Czernin-Morzin ujal ve svých 20 letech a od počátku se musel vyrovnat s velmi tvrdým zásahem první pozemkové reformy na svých velkostatcích, která mu sebrala velkou část pozemkového majetku. Automobilový koníček pana hraběte Czernin-Morzina

  • Czech name

    Czernin-Morzinové ? automobilové půlstoletí

  • Czech description

    Šlechtická rodina Czernin-Morzinů vlastnila v Čechách velkostatky Horní Maršov a Vrchlabí. Kapitola seznamuje s vášní pro automobily třech generací tohoto rodu. Vše nasvědčuje tomu, že nejen titul a rodové majetky přenesl Rudolf (1855-1927) Czernin-Morzin, majitel vozu Gardner-Serpollet na svého syna Rudolfa Heřmana (1881-1928) a na své dva vnuky. Rudolf Heřman prokázal svůj zájem automobilovou techniku účastí v první světové války za volantem svého vozu Adler 18/22 HP Fahrender Ordonanzoffizier, tedy prakticky jako šofér. Toto rodinné zázemí stálo s velkou pravděpodobností za pozitivním vztahem k automobilům Jaromíra Egona (1908-1966) i druhorozeného syna Egona Alexandra (1911-1929), který své vášni podlehl a zemřel při automobilové nehodě. Jaromír Czernin-Morzin ujal ve svých 20 letech a od počátku se musel vyrovnat s velmi tvrdým zásahem první pozemkové reformy na svých velkostatcích, která mu sebrala velkou část pozemkového majetku. Automobilový koníček pana hraběte Czernin-Morzina

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AB - History

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2012

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Automobilismus a šlechta v českých zemích 1894?1945

  • ISBN

    978-80-7037-216-6

  • Number of pages of the result

    15

  • Pages from-to

    153-167

  • Number of pages of the book

    309

  • Publisher name

    Národní technické muzeum

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS chapter