Structural-geological 3D model for the Erzgebirge railway tunnel
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00025798%3A_____%2F19%3A00000182" target="_blank" >RIV/00025798:_____/19:00000182 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Strukturně-geologický 3D model pro krušnohorský železniční tunel
Original language description
Strukturně-geologický 3D model zájmové oblasti byl vytvořen v sw. MOVE, který je vhodný pro komplexní geologickou stavbu krystalinika českého masívu a umožňuje jednoduchý import a export různých formátů dat.Většina modelované oblasti se nachází v krystalinických horninách Krušných hor, které náleží k jednotce saxoturingika. Modelovaná oblast je rozdělena na českou a německou část, obě byly modelovány samostatně a v závěru sloučeny. Rozsah německé části 3D strukturně-geologického modelu je rozšířením původního 3D modelu roku 2015 (Goerz in Buske et al. 2015). Současný rozsah modelu je založen na různých alternativních trasách plánované vysokorychlostní železnice, jak jsou definovány správci české a německé železnice. Poloha a rozsah polygonu regionálního 3D strukturálně-geologického modelu byl vybrán tak, aby splňoval následující kritéria:• Plánovaná železnice se nachází přibližně ve střední části polygonu,• Polygon obsahuje důležité partie zájmového horninového masivu, včetně jeho kontaktů s okolními horninami tam, kde je to nutné.Cílem modelu je sjednocená vizualizace geologie a zlomů pod povrchem ve vztahu k plánovaným trasám železnice.
Czech name
Strukturně-geologický 3D model pro krušnohorský železniční tunel
Czech description
Strukturně-geologický 3D model zájmové oblasti byl vytvořen v sw. MOVE, který je vhodný pro komplexní geologickou stavbu krystalinika českého masívu a umožňuje jednoduchý import a export různých formátů dat.Většina modelované oblasti se nachází v krystalinických horninách Krušných hor, které náleží k jednotce saxoturingika. Modelovaná oblast je rozdělena na českou a německou část, obě byly modelovány samostatně a v závěru sloučeny. Rozsah německé části 3D strukturně-geologického modelu je rozšířením původního 3D modelu roku 2015 (Goerz in Buske et al. 2015). Současný rozsah modelu je založen na různých alternativních trasách plánované vysokorychlostní železnice, jak jsou definovány správci české a německé železnice. Poloha a rozsah polygonu regionálního 3D strukturálně-geologického modelu byl vybrán tak, aby splňoval následující kritéria:• Plánovaná železnice se nachází přibližně ve střední části polygonu,• Polygon obsahuje důležité partie zájmového horninového masivu, včetně jeho kontaktů s okolními horninami tam, kde je to nutné.Cílem modelu je sjednocená vizualizace geologie a zlomů pod povrchem ve vztahu k plánovaným trasám železnice.
Classification
Type
N<sub>map</sub> - Specialized map with scientific content
CEP classification
—
OECD FORD branch
10505 - Geology
Result continuities
Project
—
Continuities
O - Projekt operacniho programu
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
3D model KrusHory
Regulation ID
grantová instituce: InterReg VA, Program spolupráce ČR-Svoboný stát Sasko 2014-2020, Název projektu: Přeshraniční spolupráce pro rozvoj železniční dopravy Sasko-ČR, Číslo projektu: 100283037
Technical parameters
Výsledek představuje 1 3D strukturně-geologický model oblasti plánovaného krušnohorského tunelu pro vysokorychlostní železnici, o rozměrech 17,2 x 4,9 x 0,8 km. Model je doprovázen vysvětlujícím textem ve formě technické zprávy v českém a německém jazyce. Výstup byl vytvořen na základě smlouvy o spolupráci mezi Správou železniční dopravní cesty, s.o. (IČ 70994234)jakožto Lead partnerem a Českou geologickou službou a dalšími 4 spoluřešitelskými organizacemi z Čech a Saska, ze dne 9.2.2017. Výsledek byl vytvořen dle smluvních požadavků lead partnera. Nadřazená smlouva o poskytnutí dotace na tento aplikovaný výzkum byla uzavřena mezi Správou železniční dopravní cesty, s.o. a Saskou rozvojovou bankou - dotační bankou (DIČ: DE179593934). 3D model bude po dokončení celého projektu dostupný na webových stránkách České geologické služby.
Economical parameters
3D model slouží jako výchozí podklad pro upřesnění návrhu trasy cca 27 km dlouhého železničního tunelu pro vysokorychlostní trať mezi Drážďany a Ústím nad Labem. Model slouží pro optimalizaci průběhu plánované trasy tunelu s ohledem na identifikaci geotechnických, geologických a hydrogeologických bezpečnostních rizik. Pro výstavbu této podzemní liniové stavby tedy představuje základní podklad pro minimalizaci nákladů spojených s nevhodně zvolenou razicí technologií, se sanací nepředpokládaných problémů a havárií během výstavby, i pro minimalizaci bezpečnostních rizik a nákladů na údržbu v průběhu dlouhodobého provozu této podzemní stavby.
Certification body designation
—
Date of certification
—
Method of use
B - Výsledek je využíván orgány státní nebo veřejné správy