Structural-geological 3D model for the Středohoří railway tunnel
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00025798%3A_____%2F20%3A00000199" target="_blank" >RIV/00025798:_____/20:00000199 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Strukturně-geologický 3D model pro středohořský železniční tunel
Original language description
Strukturně-geologický 3D model zájmové oblasti byl vytvořen v sw. MOVE, který je vhodný pro komplexní geologickou stavbu krystalinika i vulkanosedimentárního pokryvu českého masívu a umožňuje jednoduchý import a export různých formátů dat. Většina modelované oblasti se nachází v sedimentárních a vulkanických horninách Českého středohoří. Modelovaná oblast navazuje na geologicky velmi odlišný 3D model pro tunel krušnohorský. Současný rozsah modelu je založen na všech různých alternativních trasách plánované vysokorychlostní železnice, jak byly v úvodu projektu definovány správci české železnice. Poloha a rozsah polygonu regionálního 3D strukturně-geologického modelu byly vybrány tak, aby splňovaly následující kritéria:• Polygon zahrnuje všechny varianty plánované železnice,• Polygon obsahuje důležité partie zájmového horninového masivu, včetně jeho kontaktů s okolními horninami tam, kde je to nutné.Cílem modelu je sjednocená vizualizace geologie a zlomů pod povrchem ve vztahu k plánovaným trasám železnice.
Czech name
Strukturně-geologický 3D model pro středohořský železniční tunel
Czech description
Strukturně-geologický 3D model zájmové oblasti byl vytvořen v sw. MOVE, který je vhodný pro komplexní geologickou stavbu krystalinika i vulkanosedimentárního pokryvu českého masívu a umožňuje jednoduchý import a export různých formátů dat. Většina modelované oblasti se nachází v sedimentárních a vulkanických horninách Českého středohoří. Modelovaná oblast navazuje na geologicky velmi odlišný 3D model pro tunel krušnohorský. Současný rozsah modelu je založen na všech různých alternativních trasách plánované vysokorychlostní železnice, jak byly v úvodu projektu definovány správci české železnice. Poloha a rozsah polygonu regionálního 3D strukturně-geologického modelu byly vybrány tak, aby splňovaly následující kritéria:• Polygon zahrnuje všechny varianty plánované železnice,• Polygon obsahuje důležité partie zájmového horninového masivu, včetně jeho kontaktů s okolními horninami tam, kde je to nutné.Cílem modelu je sjednocená vizualizace geologie a zlomů pod povrchem ve vztahu k plánovaným trasám železnice.
Classification
Type
N<sub>map</sub> - Specialized map with scientific content
CEP classification
—
OECD FORD branch
10505 - Geology
Result continuities
Project
—
Continuities
O - Projekt operacniho programu
Others
Publication year
2020
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
3D model Stredohori
Regulation ID
grantová instituce: InterReg VA, Program spolupráce ČR-Svoboný stát Sasko 2014-2020, Název projektu: Přeshraniční spolupráce pro rozvoj železniční dopravy Sasko-ČR, Číslo projektu: 100283037
Technical parameters
Výsledek představuje 1 3D strukturně-geologický model oblasti plánovaného středohořského tunelu a okolních geologicky složitých úseků pro vysokorychlostní železnici mezi Ústím nad Labem a Litoměřicemi, o rozměrech 23,0 x 16,8 x 0,3 km. Výstup byl vytvořen na základě smlouvy o spolupráci mezi Správou železniční dopravní cesty, s.o. (IČ 70994234)jakožto Lead partnerem a Českou geologickou službou a dalšími 4 spoluřešitelskými organizacemi z Čech a Saska, ze dne 9.2.2017. Výsledek byl vytvořen dle smluvních požadavků lead partnera. Nadřazená smlouva o poskytnutí dotace na tento aplikovaný výzkum byla uzavřena mezi Správou železniční dopravní cesty, s.o. a Saskou rozvojovou bankou - dotační bankou (DIČ: DE179593934).
Economical parameters
3D model slouží jako podklad pro upřesnění budoucího návrhu trasy cca 12 km dlouhého železničního tunelu pro vysokorychlostní trať mezi Ústím nad Labem a Litoměřicemi a jeho pozemního propojení s tunelem krušnohorským. Model slouží primárně pro optimalizaci průběhu plánované trasy plánovaného budoucího tunelu s ohledem na identifikaci geotechnických, geologických a hydrogeologických bezpečnostních rizik. Pro výstavbu této podzemní liniové stavby tedy představuje základní podklad pro minimalizaci nákladů spojených s nevhodně zvoleným průběhem trasy, razicí technologií, se sanací nepředpokládaných problémů a havárií během výstavby, i pro minimalizaci bezpečnostních rizik a nákladů na údržbu v průběhu dlouhodobého provozu této podzemní stavby.
Certification body designation
—
Date of certification
—
Method of use
B - Výsledek je využíván orgány státní nebo veřejné správy