The Commodification of the Rural and the Construction of Regional Identity
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00027251%3A_____%2F16%3AN0000023" target="_blank" >RIV/00027251:_____/16:N0000023 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://sreview.soc.cas.cz/uploads/19907417617b51d84f2616e2c2aebb61047d20db_16-2-05Pospech17.indd.pdf" target="_blank" >http://sreview.soc.cas.cz/uploads/19907417617b51d84f2616e2c2aebb61047d20db_16-2-05Pospech17.indd.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.13060/00380288.2016.52.2.247" target="_blank" >10.13060/00380288.2016.52.2.247</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Komodifikace venkova a utváření identity regionu
Original language description
Příspěvek se zaměřuje na komodifikaci a marketizaci českého venkova a konsekvence, které tyto procesy mají pro regionální identity. V případové studii místní akční skupiny (MAS) vykreslujeme konstrukci venkovskosti a způsoby, jakými je venkovskost využívána jako identitní nástroj a tržní komodita. Studie je ukotvena konstruktivistickým přístupem v rurální sociologii a zdůrazňuje mnohočetnost významů připsaných venkovu zúčastněnými stranami. Zdůrazňuje identitní politiky produkované programy venkovského rozvoje a důsledky, které tyto politiky mají pro definování regionálních hranic a samotnou představu o tom, co je to venkovskost. Komodifikace dává vzniknout oblasti kulturní ekonomiky, kde je minulost a přírodní a kulturní dědictví prodáváno v tržním prostředí. Založení certifikované značky regionálních produktů je důležitou součástí této kulturní ekonomiky. Ve studiu tohoto procesu jsou sledovány dvě vrstvy identit. Ve studii diskutujeme tenzi mezi marketizovanou identitou a identitou kvazi-přirozenou, které reflektují obdobnou tenzi mezi profesionálním a laickým diskurzem venkovskosti.
Czech name
Komodifikace venkova a utváření identity regionu
Czech description
Příspěvek se zaměřuje na komodifikaci a marketizaci českého venkova a konsekvence, které tyto procesy mají pro regionální identity. V případové studii místní akční skupiny (MAS) vykreslujeme konstrukci venkovskosti a způsoby, jakými je venkovskost využívána jako identitní nástroj a tržní komodita. Studie je ukotvena konstruktivistickým přístupem v rurální sociologii a zdůrazňuje mnohočetnost významů připsaných venkovu zúčastněnými stranami. Zdůrazňuje identitní politiky produkované programy venkovského rozvoje a důsledky, které tyto politiky mají pro definování regionálních hranic a samotnou představu o tom, co je to venkovskost. Komodifikace dává vzniknout oblasti kulturní ekonomiky, kde je minulost a přírodní a kulturní dědictví prodáváno v tržním prostředí. Založení certifikované značky regionálních produktů je důležitou součástí této kulturní ekonomiky. Ve studiu tohoto procesu jsou sledovány dvě vrstvy identit. Ve studii diskutujeme tenzi mezi marketizovanou identitou a identitou kvazi-přirozenou, které reflektují obdobnou tenzi mezi profesionálním a laickým diskurzem venkovskosti.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AO - Sociology, demography
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA13-40212S" target="_blank" >GA13-40212S: Re-inventing the rural in the post-1989 Czech Republic</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Sociologický časopis / Czech Sociological Review
ISSN
0038-0288
e-ISSN
—
Volume of the periodical
52
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
27
Pages from-to
209-235
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—