All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The Commodification of the Rural and the Construction of Regional Identity

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00027251%3A_____%2F16%3AN0000023" target="_blank" >RIV/00027251:_____/16:N0000023 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://sreview.soc.cas.cz/uploads/19907417617b51d84f2616e2c2aebb61047d20db_16-2-05Pospech17.indd.pdf" target="_blank" >http://sreview.soc.cas.cz/uploads/19907417617b51d84f2616e2c2aebb61047d20db_16-2-05Pospech17.indd.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.13060/00380288.2016.52.2.247" target="_blank" >10.13060/00380288.2016.52.2.247</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Komodifikace venkova a utváření identity regionu

  • Original language description

    Příspěvek se zaměřuje na komodifikaci a marketizaci českého venkova a konsekvence, které tyto procesy mají pro regionální identity. V případové studii místní akční skupiny (MAS) vykreslujeme konstrukci venkovskosti a způsoby, jakými je venkovskost využívána jako identitní nástroj a tržní komodita. Studie je ukotvena konstruktivistickým přístupem v rurální sociologii a zdůrazňuje mnohočetnost významů připsaných venkovu zúčastněnými stranami. Zdůrazňuje identitní politiky produkované programy venkovského rozvoje a důsledky, které tyto politiky mají pro definování regionálních hranic a samotnou představu o tom, co je to venkovskost. Komodifikace dává vzniknout oblasti kulturní ekonomiky, kde je minulost a přírodní a kulturní dědictví prodáváno v tržním prostředí. Založení certifikované značky regionálních produktů je důležitou součástí této kulturní ekonomiky. Ve studiu tohoto procesu jsou sledovány dvě vrstvy identit. Ve studii diskutujeme tenzi mezi marketizovanou identitou a identitou kvazi-přirozenou, které reflektují obdobnou tenzi mezi profesionálním a laickým diskurzem venkovskosti.

  • Czech name

    Komodifikace venkova a utváření identity regionu

  • Czech description

    Příspěvek se zaměřuje na komodifikaci a marketizaci českého venkova a konsekvence, které tyto procesy mají pro regionální identity. V případové studii místní akční skupiny (MAS) vykreslujeme konstrukci venkovskosti a způsoby, jakými je venkovskost využívána jako identitní nástroj a tržní komodita. Studie je ukotvena konstruktivistickým přístupem v rurální sociologii a zdůrazňuje mnohočetnost významů připsaných venkovu zúčastněnými stranami. Zdůrazňuje identitní politiky produkované programy venkovského rozvoje a důsledky, které tyto politiky mají pro definování regionálních hranic a samotnou představu o tom, co je to venkovskost. Komodifikace dává vzniknout oblasti kulturní ekonomiky, kde je minulost a přírodní a kulturní dědictví prodáváno v tržním prostředí. Založení certifikované značky regionálních produktů je důležitou součástí této kulturní ekonomiky. Ve studiu tohoto procesu jsou sledovány dvě vrstvy identit. Ve studii diskutujeme tenzi mezi marketizovanou identitou a identitou kvazi-přirozenou, které reflektují obdobnou tenzi mezi profesionálním a laickým diskurzem venkovskosti.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AO - Sociology, demography

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA13-40212S" target="_blank" >GA13-40212S: Re-inventing the rural in the post-1989 Czech Republic</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2016

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Sociologický časopis / Czech Sociological Review

  • ISSN

    0038-0288

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    52

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    27

  • Pages from-to

    209-235

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database