All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Intergenerational differences in consumer attitudes to meat consumption

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00027251%3A_____%2F21%3AN0000032" target="_blank" >RIV/00027251:_____/21:N0000032 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Mezigenerační rozdíly v postojích spotřebitelů ke konzumaci masa

  • Original language description

    Maso a masné výrobky tvoří významnou část spotřeby potravin v ČR. V posledních letech však dochází ke změně spotřebitelských preferencí. Stále větší důraz je kladen na environmentální a etické otázky chovu hospodářských zvířat, ale i produkce masa a masných výrobků (Bonnet a kol., 2020). V Evropě rostou tržby z prodeje biovýrobků, zvyšuje se podíl lidí s alternativním spotřebním chováním v podobě flexitariánů, vegetariánů či veganů zejména mezi nejmladší generací spotřebitelů (De Backer a Hudders, 2005). Zatímco v rozvíjejících se ekonomikách spotřeba masa (v kg na obyvatele za rok) roste v důsledku růstu příjmové úrovně obyvatel (Meade a Rosen, 2013), v rozvinutých zemích spotřeba masa klesá (Santeramo a kol., 2018). Jednou z příčin poklesu spotřeby masa v rozvinutých zemích je velká heterogenita vnímání produktových atributů, které ovlivňují užitek pro spotřebitele a ochotu platit za specifické atributy masa a masných výrobků (Gracia a de-Magistris, 2013), dále pak zvýšený zájem o zdravotní, ekologické a etické dopady spotřeby masa (Vanhonacker a kol., 2013; Mathijs, 2015). Potravinářská revue č. 2/2021, s. 76-80. ISSN 1801-9102

  • Czech name

    Mezigenerační rozdíly v postojích spotřebitelů ke konzumaci masa

  • Czech description

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50204 - Business and management

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2021

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů