All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Development of Articulation in Preschool Children Programme

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00064165%3A_____%2F19%3A10405984" target="_blank" >RIV/00064165:_____/19:10405984 - isvavai.cz</a>

  • Alternative codes found

    RIV/00216208:11110/19:10405984

  • Result on the web

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=DK3bjGqBE1" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=DK3bjGqBE1</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Program rozvoje artikulace u dětí předškolního věku

  • Original language description

    Studie je věnována problematice vývojově zaměřené stimulace artikulačních schopností u dětí v předškolním věku. Kvalitativně orientované výzkumné šetření vychází z koncepce primárně stimulačního programu, který vychází z koncepce a podkladů publikovaného programu - Program krátkých cvičení s dětmi - jak udržet jazýček za zoubky v knize Artikulace a fonologické rozlišování hlásek (Neubauer, 2011). Vychází z uplatnění vývojově zaměřeného zhodnocení jevů v oblasti artikulace předškolních dětí, který byl použit pro vstupní a výstupní hodnocení. Vytvořený soubor pomůcek je využit pro primární šetření u dětí předškolního věku v rámci běžné třídy mateřské školy zahrnující výzkumnou skupiny (10 dětí) a kontrolní skupinu 10 dětí. Realizace stimulačního programu probíhala 1x týdně od 12. 9. 2017 do 14. 3. 2018 ve dvou mateřských školách ve východních Čechách. Výsledky dokládají význam užití cílené efektivní stimulace pro podporu vývoje artikulace dětí předškolního věku.

  • Czech name

    Program rozvoje artikulace u dětí předškolního věku

  • Czech description

    Studie je věnována problematice vývojově zaměřené stimulace artikulačních schopností u dětí v předškolním věku. Kvalitativně orientované výzkumné šetření vychází z koncepce primárně stimulačního programu, který vychází z koncepce a podkladů publikovaného programu - Program krátkých cvičení s dětmi - jak udržet jazýček za zoubky v knize Artikulace a fonologické rozlišování hlásek (Neubauer, 2011). Vychází z uplatnění vývojově zaměřeného zhodnocení jevů v oblasti artikulace předškolních dětí, který byl použit pro vstupní a výstupní hodnocení. Vytvořený soubor pomůcek je využit pro primární šetření u dětí předškolního věku v rámci běžné třídy mateřské školy zahrnující výzkumnou skupiny (10 dětí) a kontrolní skupinu 10 dětí. Realizace stimulačního programu probíhala 1x týdně od 12. 9. 2017 do 14. 3. 2018 ve dvou mateřských školách ve východních Čechách. Výsledky dokládají význam užití cílené efektivní stimulace pro podporu vývoje artikulace dětí předškolního věku.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    30206 - Otorhinolaryngology

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2019

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Štúdie zo špeciálnej pedagogiky

  • ISSN

    2585-7363

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    8

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    SK - SLOVAKIA

  • Number of pages

    23

  • Pages from-to

    78-100

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database