Development of Articulation in Preschool Children Programme
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00064165%3A_____%2F19%3A10405984" target="_blank" >RIV/00064165:_____/19:10405984 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/00216208:11110/19:10405984
Result on the web
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=DK3bjGqBE1" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=DK3bjGqBE1</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Program rozvoje artikulace u dětí předškolního věku
Original language description
Studie je věnována problematice vývojově zaměřené stimulace artikulačních schopností u dětí v předškolním věku. Kvalitativně orientované výzkumné šetření vychází z koncepce primárně stimulačního programu, který vychází z koncepce a podkladů publikovaného programu - Program krátkých cvičení s dětmi - jak udržet jazýček za zoubky v knize Artikulace a fonologické rozlišování hlásek (Neubauer, 2011). Vychází z uplatnění vývojově zaměřeného zhodnocení jevů v oblasti artikulace předškolních dětí, který byl použit pro vstupní a výstupní hodnocení. Vytvořený soubor pomůcek je využit pro primární šetření u dětí předškolního věku v rámci běžné třídy mateřské školy zahrnující výzkumnou skupiny (10 dětí) a kontrolní skupinu 10 dětí. Realizace stimulačního programu probíhala 1x týdně od 12. 9. 2017 do 14. 3. 2018 ve dvou mateřských školách ve východních Čechách. Výsledky dokládají význam užití cílené efektivní stimulace pro podporu vývoje artikulace dětí předškolního věku.
Czech name
Program rozvoje artikulace u dětí předškolního věku
Czech description
Studie je věnována problematice vývojově zaměřené stimulace artikulačních schopností u dětí v předškolním věku. Kvalitativně orientované výzkumné šetření vychází z koncepce primárně stimulačního programu, který vychází z koncepce a podkladů publikovaného programu - Program krátkých cvičení s dětmi - jak udržet jazýček za zoubky v knize Artikulace a fonologické rozlišování hlásek (Neubauer, 2011). Vychází z uplatnění vývojově zaměřeného zhodnocení jevů v oblasti artikulace předškolních dětí, který byl použit pro vstupní a výstupní hodnocení. Vytvořený soubor pomůcek je využit pro primární šetření u dětí předškolního věku v rámci běžné třídy mateřské školy zahrnující výzkumnou skupiny (10 dětí) a kontrolní skupinu 10 dětí. Realizace stimulačního programu probíhala 1x týdně od 12. 9. 2017 do 14. 3. 2018 ve dvou mateřských školách ve východních Čechách. Výsledky dokládají význam užití cílené efektivní stimulace pro podporu vývoje artikulace dětí předškolního věku.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
30206 - Otorhinolaryngology
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Štúdie zo špeciálnej pedagogiky
ISSN
2585-7363
e-ISSN
—
Volume of the periodical
8
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
SK - SLOVAKIA
Number of pages
23
Pages from-to
78-100
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—