All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Ondřej Sekora's Exhibitions

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00094862%3A_____%2F18%3AN0000105" target="_blank" >RIV/00094862:_____/18:N0000105 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://www.mzm.cz/scientiae-sociales/" target="_blank" >http://www.mzm.cz/scientiae-sociales/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Ondřej Sekora vystavující a vystavovaný

  • Original language description

    Ondřej Sekora (1899–1967) se coby kreslíř přispívající do Lidových novin dostal do širšího povědomí už na přelomu dvacátých a třicátých let 20. století. Prvních kolektivních výstav, jež byly většinou zaměřeny na kreslený humor, se zúčastnil ve třicátých letech. Nejvýznamnější z nich byla Mezinárodní výstava karikatur a humoru, která se uskutečnila v roce 1934 v Praze a v československém kontextu představovala první velký umělecký protest proti Hitlerově politice. Sekora zde byl zastoupen dvaceti pěti kresbami, přičemž téměř polovina z nich měla protinacistický obsah. První (a na dlouhou dobu poslední) Sekorova samostatná výstava proběhla v brněnském obchodním domě Stern v roce 1937. Jmenovala se Ostnatá zahrádka a zahrnovala originály obrázkových seriálů Ferda Mravenec a Kapitán Ani Muk loví v Africe, jež byly doplněny skleněným figurkami z těchto příběhů a živými kaktusy. Zjevně se tedy nejednalo o výstavu s velkými uměleckými ambicemi. Po druhé světové válce se Sekora zaměřil hlavně na psaní a ilustrování knih pro děti. Opět se podílel na řadě kolektivních výstav, jejichž zaměření bylo ve většině případů poplatné tehdy vládnoucí komunistické ideologii. První velká samostatná výstava Sekorovy tvorby proběhla teprve v roce 1962, kdy už bylo tvůrci 63 let. Pod názvem Ilustrace Ondřej Sekora byla instalována v Domě umění města Brna. Ze Sekorovy korespondence vyplývá, že se této výstavě dlouho bránil s odkazem na nedostatek času a pochybnosti o dostatečném výstavním potenciálu své práce. Tato přehlídka nicméně inspirovala několik podobných, které se uskutečnily rovněž v šedesátých letech. Skutečně reprezentativní výstavy se ovšem Sekorovo dílo dočkalo teprve u příležitosti stého výročí jeho narození – přehlídka Ondřej Sekora 1899–1999 se postupně představila v Praze, Brně a Vyškově a zahrnovala více než 300 exponátů.

  • Czech name

    Ondřej Sekora vystavující a vystavovaný

  • Czech description

    Ondřej Sekora (1899–1967) se coby kreslíř přispívající do Lidových novin dostal do širšího povědomí už na přelomu dvacátých a třicátých let 20. století. Prvních kolektivních výstav, jež byly většinou zaměřeny na kreslený humor, se zúčastnil ve třicátých letech. Nejvýznamnější z nich byla Mezinárodní výstava karikatur a humoru, která se uskutečnila v roce 1934 v Praze a v československém kontextu představovala první velký umělecký protest proti Hitlerově politice. Sekora zde byl zastoupen dvaceti pěti kresbami, přičemž téměř polovina z nich měla protinacistický obsah. První (a na dlouhou dobu poslední) Sekorova samostatná výstava proběhla v brněnském obchodním domě Stern v roce 1937. Jmenovala se Ostnatá zahrádka a zahrnovala originály obrázkových seriálů Ferda Mravenec a Kapitán Ani Muk loví v Africe, jež byly doplněny skleněným figurkami z těchto příběhů a živými kaktusy. Zjevně se tedy nejednalo o výstavu s velkými uměleckými ambicemi. Po druhé světové válce se Sekora zaměřil hlavně na psaní a ilustrování knih pro děti. Opět se podílel na řadě kolektivních výstav, jejichž zaměření bylo ve většině případů poplatné tehdy vládnoucí komunistické ideologii. První velká samostatná výstava Sekorovy tvorby proběhla teprve v roce 1962, kdy už bylo tvůrci 63 let. Pod názvem Ilustrace Ondřej Sekora byla instalována v Domě umění města Brna. Ze Sekorovy korespondence vyplývá, že se této výstavě dlouho bránil s odkazem na nedostatek času a pochybnosti o dostatečném výstavním potenciálu své práce. Tato přehlídka nicméně inspirovala několik podobných, které se uskutečnily rovněž v šedesátých letech. Skutečně reprezentativní výstavy se ovšem Sekorovo dílo dočkalo teprve u příležitosti stého výročí jeho narození – přehlídka Ondřej Sekora 1899–1999 se postupně představila v Praze, Brně a Vyškově a zahrnovala více než 300 exponátů.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    60401 - Arts, Art history

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2018

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Acta Musei Moraviae, Scientiae sociales

  • ISSN

    0323-0570

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    103

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    7

  • Pages from-to

    211-217

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database