All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Like the Nike tick

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00094871%3A_____%2F15%3A%230001233" target="_blank" >RIV/00094871:_____/15:#0001233 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Jako fajfka od Nike

  • Original language description

    Marketizace muzeí a galerií není dnes novým jevem. Podstatnou součástí komerčních marketingových strategií je branding a vizuální identita. Lze instituci typu muzea postavit na úroveň firmy a vytvářet pro ni logo a vizuální styl stejně? Článek polemizuje s pojetím vizuální identity jako image a kriticky zvažuje logo jako gros vizuální identity. S odkazem na zahraniční odbornou diskusi autorka diskutuje pojmy a procesy utváření vizuální identity a brandingu v komerčním a muzejním sektoru. Rozdíl mezi komerčním a muzejním produktem vyplývá z podstaty věci. Mýdlo či jiná hmatatelná komodita má jasně daný význam, zatímco umělecká díla a aktivity muzeí fixní význam nemají. Pro hodnotu muzejního brandu je klíčovou kvalitní programová nabídka a důvěra publika. „Muzejní produkt“ není určen k jednorázové konzumaci. Proto tvorba muzejního vizuálního stylu vyžaduje jiný přístup než komerční produkty.

  • Czech name

    Jako fajfka od Nike

  • Czech description

    Marketizace muzeí a galerií není dnes novým jevem. Podstatnou součástí komerčních marketingových strategií je branding a vizuální identita. Lze instituci typu muzea postavit na úroveň firmy a vytvářet pro ni logo a vizuální styl stejně? Článek polemizuje s pojetím vizuální identity jako image a kriticky zvažuje logo jako gros vizuální identity. S odkazem na zahraniční odbornou diskusi autorka diskutuje pojmy a procesy utváření vizuální identity a brandingu v komerčním a muzejním sektoru. Rozdíl mezi komerčním a muzejním produktem vyplývá z podstaty věci. Mýdlo či jiná hmatatelná komodita má jasně daný význam, zatímco umělecká díla a aktivity muzeí fixní význam nemají. Pro hodnotu muzejního brandu je klíčovou kvalitní programová nabídka a důvěra publika. „Muzejní produkt“ není určen k jednorázové konzumaci. Proto tvorba muzejního vizuálního stylu vyžaduje jiný přístup než komerční produkty.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AL - Art, architecture, cultural heritage

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2015

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Bulletin Moravské galerie v Brně

  • ISSN

    0231-5793

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

  • Issue of the periodical within the volume

    72

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    12

  • Pages from-to

    26-37

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database