Like the Nike tick
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00094871%3A_____%2F15%3A%230001233" target="_blank" >RIV/00094871:_____/15:#0001233 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Jako fajfka od Nike
Original language description
Marketizace muzeí a galerií není dnes novým jevem. Podstatnou součástí komerčních marketingových strategií je branding a vizuální identita. Lze instituci typu muzea postavit na úroveň firmy a vytvářet pro ni logo a vizuální styl stejně? Článek polemizuje s pojetím vizuální identity jako image a kriticky zvažuje logo jako gros vizuální identity. S odkazem na zahraniční odbornou diskusi autorka diskutuje pojmy a procesy utváření vizuální identity a brandingu v komerčním a muzejním sektoru. Rozdíl mezi komerčním a muzejním produktem vyplývá z podstaty věci. Mýdlo či jiná hmatatelná komodita má jasně daný význam, zatímco umělecká díla a aktivity muzeí fixní význam nemají. Pro hodnotu muzejního brandu je klíčovou kvalitní programová nabídka a důvěra publika. „Muzejní produkt“ není určen k jednorázové konzumaci. Proto tvorba muzejního vizuálního stylu vyžaduje jiný přístup než komerční produkty.
Czech name
Jako fajfka od Nike
Czech description
Marketizace muzeí a galerií není dnes novým jevem. Podstatnou součástí komerčních marketingových strategií je branding a vizuální identita. Lze instituci typu muzea postavit na úroveň firmy a vytvářet pro ni logo a vizuální styl stejně? Článek polemizuje s pojetím vizuální identity jako image a kriticky zvažuje logo jako gros vizuální identity. S odkazem na zahraniční odbornou diskusi autorka diskutuje pojmy a procesy utváření vizuální identity a brandingu v komerčním a muzejním sektoru. Rozdíl mezi komerčním a muzejním produktem vyplývá z podstaty věci. Mýdlo či jiná hmatatelná komodita má jasně daný význam, zatímco umělecká díla a aktivity muzeí fixní význam nemají. Pro hodnotu muzejního brandu je klíčovou kvalitní programová nabídka a důvěra publika. „Muzejní produkt“ není určen k jednorázové konzumaci. Proto tvorba muzejního vizuálního stylu vyžaduje jiný přístup než komerční produkty.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AL - Art, architecture, cultural heritage
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Bulletin Moravské galerie v Brně
ISSN
0231-5793
e-ISSN
—
Volume of the periodical
—
Issue of the periodical within the volume
72
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
12
Pages from-to
26-37
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—