All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Inez Tuschnerova

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00094871%3A_____%2F18%3AN0000005" target="_blank" >RIV/00094871:_____/18:N0000005 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://www.moravska-galerie.cz/moravska-galerie/vystavy-a-program/aktualni-vystavy/2018/inez-tuschnerova.aspx?lang=cs" target="_blank" >http://www.moravska-galerie.cz/moravska-galerie/vystavy-a-program/aktualni-vystavy/2018/inez-tuschnerova.aspx?lang=cs</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Inez Tuschnerová

  • Original language description

    Inez Tuschnerová je známá především pro svoji vynikající kostýmní práci pro divadlo, pedagogické působení na brněnských školách a v neposlední řadě také pro svou textilní tvorbu. Jejím životním programem bylo autorské expresivní gesto, které se projevovalo jak v textilních realizacích, tak v malbách, kresbách a kostýmních návrzích. Cesta této akademické malířky, jejíž bohatá tvůrčí dráha zahrnuje různé oblasti užité i volné tvorby, nebyla přímočará. Narodila se 6. května 1932 v Brně a s tímto městem je s výjimkou studijních let spojený celý její život. Práce s textilním materiálem, zejména experimenty s Art Protisem a Artaigem, ji dovedla k unikátnímu promýšlení interiérů, v nichž hrál textil klíčovou úlohu. Její textilní environmenty a úzká spolupráce s architekty nemají v normalizačním Československu žádnou paralelu. Zkušenost s novými technologiemi netkaného textilu se prolínala v její volné tvorbě i při navrhování kostýmů, všechna média se v jejím díle vzájemně prostupují. Asambláž může být návrhem pro tkanou i netkanou tapiserii či kostým, ale může být i autonomním uměleckým dílem. Protipólem k monumentálním interiérovým realizacím byly její textilní miniatury. V nich používala textil v kontrastu s jiným – vizuálně i hapticky odlišným – materiálem, jako je dřevo, kov, kámen nebo sklo. Širokou škálou svých pokusů a hledání nových cest při práci s tkaninou stírala hranice mezi uměleckými kategoriemi. Divoké období devadesátých let a střídající se módní trendy v oblasti řešení interiéru zapříčinily, že se z textilních děl Inez Tuschnerové zachoval pouhý zlomek. Možná právě dnes, v době zvýšené citlivosti vůči textilním materiálům s jeho haptickými i akustickými kvalitami a inklinací společnosti ke znovuobjevování rukodělné tvůrčí práce, můžeme její zachovaná díla plně docenit. Výstava v Pražákově paláci prezentuje její tvorbu od skic a kostýmních návrhů, přes volnou tvorbu až po ukázky mistrné práce s technikou Art Protis.

  • Czech name

    Inez Tuschnerová

  • Czech description

    Inez Tuschnerová je známá především pro svoji vynikající kostýmní práci pro divadlo, pedagogické působení na brněnských školách a v neposlední řadě také pro svou textilní tvorbu. Jejím životním programem bylo autorské expresivní gesto, které se projevovalo jak v textilních realizacích, tak v malbách, kresbách a kostýmních návrzích. Cesta této akademické malířky, jejíž bohatá tvůrčí dráha zahrnuje různé oblasti užité i volné tvorby, nebyla přímočará. Narodila se 6. května 1932 v Brně a s tímto městem je s výjimkou studijních let spojený celý její život. Práce s textilním materiálem, zejména experimenty s Art Protisem a Artaigem, ji dovedla k unikátnímu promýšlení interiérů, v nichž hrál textil klíčovou úlohu. Její textilní environmenty a úzká spolupráce s architekty nemají v normalizačním Československu žádnou paralelu. Zkušenost s novými technologiemi netkaného textilu se prolínala v její volné tvorbě i při navrhování kostýmů, všechna média se v jejím díle vzájemně prostupují. Asambláž může být návrhem pro tkanou i netkanou tapiserii či kostým, ale může být i autonomním uměleckým dílem. Protipólem k monumentálním interiérovým realizacím byly její textilní miniatury. V nich používala textil v kontrastu s jiným – vizuálně i hapticky odlišným – materiálem, jako je dřevo, kov, kámen nebo sklo. Širokou škálou svých pokusů a hledání nových cest při práci s tkaninou stírala hranice mezi uměleckými kategoriemi. Divoké období devadesátých let a střídající se módní trendy v oblasti řešení interiéru zapříčinily, že se z textilních děl Inez Tuschnerové zachoval pouhý zlomek. Možná právě dnes, v době zvýšené citlivosti vůči textilním materiálům s jeho haptickými i akustickými kvalitami a inklinací společnosti ke znovuobjevování rukodělné tvůrčí práce, můžeme její zachovaná díla plně docenit. Výstava v Pražákově paláci prezentuje její tvorbu od skic a kostýmních návrhů, přes volnou tvorbu až po ukázky mistrné práce s technikou Art Protis.

Classification

  • Type

    E<sub>krit</sub> - Exhibition with a critical catalog

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    60401 - Arts, Art history

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2018

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Event location

    Brno

  • Event country

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Event starting date

  • Event ending date

  • Total number of attendees

    13

  • Foreign attendee count

  • Type of event by attendee nationality

    CST - Celostátní akce