All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Inez Tuschnerova

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00094871%3A_____%2F18%3AN0000006" target="_blank" >RIV/00094871:_____/18:N0000006 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://www.moravska-galerie.cz/moravska-galerie/vystavy-a-program/aktualni-vystavy/2018/inez-tuschnerova.aspx?lang=cs" target="_blank" >http://www.moravska-galerie.cz/moravska-galerie/vystavy-a-program/aktualni-vystavy/2018/inez-tuschnerova.aspx?lang=cs</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Inez Tuschnerová

  • Original language description

    Inez Tuschnerová je známá především pro svoji vynikající kostýmní práci pro divadlo, pedagogické působení na brněnských školách a v neposlední řadě také pro svou textilní tvorbu. Jejím životním programem bylo autorské expresivní gesto, které se projevovalo jak v textilních realizacích, tak v malbách, kresbách a kostýmních návrzích. Cesta této akademické malířky, jejíž bohatá tvůrčí dráha zahrnuje různé oblasti užité i volné tvorby, nebyla přímočará. Narodila se 6. května 1932 v Brně a s tímto městem je s výjimkou studijních let spojený celý její život. Práce s textilním materiálem, zejména experimenty s Art Protisem a Artaigem, ji dovedla k unikátnímu promýšlení interiérů, v nichž hrál textil klíčovou úlohu. Její textilní environmenty a úzká spolupráce s architekty nemají v normalizačním Československu žádnou paralelu. Zkušenost s novými technologiemi netkaného textilu se prolínala v její volné tvorbě i při navrhování kostýmů, všechna média se v jejím díle vzájemně prostupují. Asambláž může být návrhem pro tkanou i netkanou tapiserii či kostým, ale může být i autonomním uměleckým dílem. Protipólem k monumentálním interiérovým realizacím byly její textilní miniatury. V nich používala textil v kontrastu s jiným – vizuálně i hapticky odlišným – materiálem, jako je dřevo, kov, kámen nebo sklo. Širokou škálou svých pokusů a hledání nových cest při práci s tkaninou stírala hranice mezi uměleckými kategoriemi. Divoké období devadesátých let a střídající se módní trendy v oblasti řešení interiéru zapříčinily, že se z textilních děl Inez Tuschnerové zachoval pouhý zlomek. Možná právě dnes, v době zvýšené citlivosti vůči textilním materiálům s jeho haptickými i akustickými kvalitami a inklinací společnosti ke znovuobjevování rukodělné tvůrčí práce, můžeme její zachovaná díla plně docenit.

  • Czech name

    Inez Tuschnerová

  • Czech description

    Inez Tuschnerová je známá především pro svoji vynikající kostýmní práci pro divadlo, pedagogické působení na brněnských školách a v neposlední řadě také pro svou textilní tvorbu. Jejím životním programem bylo autorské expresivní gesto, které se projevovalo jak v textilních realizacích, tak v malbách, kresbách a kostýmních návrzích. Cesta této akademické malířky, jejíž bohatá tvůrčí dráha zahrnuje různé oblasti užité i volné tvorby, nebyla přímočará. Narodila se 6. května 1932 v Brně a s tímto městem je s výjimkou studijních let spojený celý její život. Práce s textilním materiálem, zejména experimenty s Art Protisem a Artaigem, ji dovedla k unikátnímu promýšlení interiérů, v nichž hrál textil klíčovou úlohu. Její textilní environmenty a úzká spolupráce s architekty nemají v normalizačním Československu žádnou paralelu. Zkušenost s novými technologiemi netkaného textilu se prolínala v její volné tvorbě i při navrhování kostýmů, všechna média se v jejím díle vzájemně prostupují. Asambláž může být návrhem pro tkanou i netkanou tapiserii či kostým, ale může být i autonomním uměleckým dílem. Protipólem k monumentálním interiérovým realizacím byly její textilní miniatury. V nich používala textil v kontrastu s jiným – vizuálně i hapticky odlišným – materiálem, jako je dřevo, kov, kámen nebo sklo. Širokou škálou svých pokusů a hledání nových cest při práci s tkaninou stírala hranice mezi uměleckými kategoriemi. Divoké období devadesátých let a střídající se módní trendy v oblasti řešení interiéru zapříčinily, že se z textilních děl Inez Tuschnerové zachoval pouhý zlomek. Možná právě dnes, v době zvýšené citlivosti vůči textilním materiálům s jeho haptickými i akustickými kvalitami a inklinací společnosti ke znovuobjevování rukodělné tvůrčí práce, můžeme její zachovaná díla plně docenit.

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    60401 - Arts, Art history

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2018

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-7027-322-7

  • Number of pages

    161

  • Publisher name

    Moravská galerie v Brně

  • Place of publication

    Brno

  • UT code for WoS book