Why You Should Avoid Making Decisions Based on a Picture on a Box of Milk in the Supermarket. The Influence of Museums anf Galleries on Visual Literacy
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00094871%3A_____%2F19%3AN0000024" target="_blank" >RIV/00094871:_____/19:N0000024 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.moravska-galerie.cz/moravska-galerie/o-galerii/bulletin-mg.aspx" target="_blank" >http://www.moravska-galerie.cz/moravska-galerie/o-galerii/bulletin-mg.aspx</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Proč se v supermarketu nerozhodovat podle obrázku na krabici od mléka. Vliv edukačních programů v galeriích a muzeích umění na vizuální gramotnost
Original language description
Příspěvek se zabývá důležitostí vizuální gramotnosti v současném světě a nastiňuje možnosti, jak tuto schopnost získávat a rozvíjet prostřednictvím programů, které v galeriích a muzeích umění připravují lektorská oddělení. Důraz přitom klade na dětského diváka, který je různými prostředky používanými k vizuální komunikaci a ovlivňování rozhodování jedince nezranitelnější. V úvodu text shrnuje, co myslíme pojmem současná vizuální kultura a vizuální gramotnost. Příspěvek přináší zjednodušenou formulaci tohoto pojmu a dostává se ke svému jádru: jak mohou k učení se vizuální gramotnosti dopomáhat edukační a další programy v galeriích a muzeích umění. Na příkladech konkrétních uměleckých děl uvádí, jakým způsobem je schopen vizuálně gramotný člověk takováto díla vnímat a interpretovat. Jednotlivé konkrétní příklady dává do kontextu reklamy na Coca-Colu, díky čemuž dokazuje provázanost analýzy obrazu nehledě na účel, za jakým byl tento obraz vytvořen. Dokazuje, že je lze analyzovat stejným způsobem, jaký je předkládán návštěvníkům galerijních programů a díky této analýze se naučit lépe se ve vizuálně složitém světě orientovat.
Czech name
Proč se v supermarketu nerozhodovat podle obrázku na krabici od mléka. Vliv edukačních programů v galeriích a muzeích umění na vizuální gramotnost
Czech description
Příspěvek se zabývá důležitostí vizuální gramotnosti v současném světě a nastiňuje možnosti, jak tuto schopnost získávat a rozvíjet prostřednictvím programů, které v galeriích a muzeích umění připravují lektorská oddělení. Důraz přitom klade na dětského diváka, který je různými prostředky používanými k vizuální komunikaci a ovlivňování rozhodování jedince nezranitelnější. V úvodu text shrnuje, co myslíme pojmem současná vizuální kultura a vizuální gramotnost. Příspěvek přináší zjednodušenou formulaci tohoto pojmu a dostává se ke svému jádru: jak mohou k učení se vizuální gramotnosti dopomáhat edukační a další programy v galeriích a muzeích umění. Na příkladech konkrétních uměleckých děl uvádí, jakým způsobem je schopen vizuálně gramotný člověk takováto díla vnímat a interpretovat. Jednotlivé konkrétní příklady dává do kontextu reklamy na Coca-Colu, díky čemuž dokazuje provázanost analýzy obrazu nehledě na účel, za jakým byl tento obraz vytvořen. Dokazuje, že je lze analyzovat stejným způsobem, jaký je předkládán návštěvníkům galerijních programů a díky této analýze se naučit lépe se ve vizuálně složitém světě orientovat.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
60401 - Arts, Art history
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Bulletin Moravské galerie v Brně
ISSN
0231-5793
e-ISSN
—
Volume of the periodical
79
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
16
Pages from-to
4-19
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—