The influence of practical teaching of humanities on the formation of the selected aspects regarding teacher’s professional belief
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00098574%3A_____%2F18%3AN0000005" target="_blank" >RIV/00098574:_____/18:N0000005 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/61989592:15410/18:73590382
Result on the web
<a href="http://media.muzeumvalassko.cz/mrv/media/data/ostatni/ostatni-sevcikova-vliv-prakticke-vyuky-2019.pdf" target="_blank" >http://media.muzeumvalassko.cz/mrv/media/data/ostatni/ostatni-sevcikova-vliv-prakticke-vyuky-2019.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Vliv praktické výuky humanitních předmětů na formování vybraných aspektů profesního přesvědčení učitele
Original language description
V procesu výuky, v instituci typu základní či střední školy, učitel vyučuje žáky, kteří se při tom učí. Cílem je dosáhnout u žáka kvalitativní i kvantitativní změny v oblasti vzdělávací, výcvikové i postojové. Činnostmi ve výuce je ovlivňován také učitel. Jak výuka působí na vybrané aspekty jeho profesního přesvědčení a jak dochází k posilování jeho učitelské identity? A má zde vliv, jaký předmět je právě vyučován? Zamysleli jsme se nad touto situací s učitelkou vyučující jak humanitní tak i přírodovědné předměty, vyhledali v jejím učitelském deníku konkrétní příklady a ty byly podrobeny analýze. Výsledky, v podobě její mentální reprezentace a osobních konstruktů, zde předkládáme jako inspiraci i námět k práci s budoucími učiteli například v pregraduální přípravě, či inspiraci pro začínající učitele z praxe.
Czech name
Vliv praktické výuky humanitních předmětů na formování vybraných aspektů profesního přesvědčení učitele
Czech description
V procesu výuky, v instituci typu základní či střední školy, učitel vyučuje žáky, kteří se při tom učí. Cílem je dosáhnout u žáka kvalitativní i kvantitativní změny v oblasti vzdělávací, výcvikové i postojové. Činnostmi ve výuce je ovlivňován také učitel. Jak výuka působí na vybrané aspekty jeho profesního přesvědčení a jak dochází k posilování jeho učitelské identity? A má zde vliv, jaký předmět je právě vyučován? Zamysleli jsme se nad touto situací s učitelkou vyučující jak humanitní tak i přírodovědné předměty, vyhledali v jejím učitelském deníku konkrétní příklady a ty byly podrobeny analýze. Výsledky, v podobě její mentální reprezentace a osobních konstruktů, zde předkládáme jako inspiraci i námět k práci s budoucími učiteli například v pregraduální přípravě, či inspiraci pro začínající učitele z praxe.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2018
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Sborník ze VII. mezinárodní vědecké konference studentů doktorských studijních programů v oblasti společenských věd
ISBN
978-80-7557-168-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
10
Pages from-to
141-150
Publisher name
Univerzita Palackého, Olomouc
Place of publication
Olomouc
Event location
Olomouc
Event date
Jan 1, 2018
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—