All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The Pythagorean Theorem

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F15%3A43926666" target="_blank" >RIV/49777513:23420/15:43926666 - isvavai.cz</a>

  • Alternative codes found

    RIV/46747885:24510/19:00007334

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Pythagorova věta

  • Original language description

    "Lesson study" je jedna z forem dalšího vzdělávání učitelů, která má své počátky v Japonsku a v současnosti se rozvíjí i v jiných zemích světa. Poskytuje učitelům možnost učit se hlouběji porozumět výuce pomocí spolupráce s jinými učiteli, v rámci níž se zabývají jak matematikou, tak způsoby výuky a snahou porozumět, jak se žáci učí a jak uvažují. Zahraniční výzkumy ukazují, že LS představuje vysoce účinný způsob dalšího vzdělávání učitelů u učitelů z praxe. V letech 2014 a 2015 skupina pěti didaktiček z různých univerzit připravujících učitele realizovala jeden cyklus LS u učitelů matematiky s cílem ověřit, zda a jak je tato podoba dalšího vzdělávání učitelů realizovatelná v českých podmínkách. Výsledky ukazují, že lesson study je vhodnou formou zvyšování kompetencí učitelů. Autorka kapitoly pracovala s týmem učitelů matematiky na 2. stupni základní školy, kteří společně zpracovali téma Pythagorova věta, pořídili videonahrávky hodin a provedli jejich detailní analýzu.

  • Czech name

    Pythagorova věta

  • Czech description

    "Lesson study" je jedna z forem dalšího vzdělávání učitelů, která má své počátky v Japonsku a v současnosti se rozvíjí i v jiných zemích světa. Poskytuje učitelům možnost učit se hlouběji porozumět výuce pomocí spolupráce s jinými učiteli, v rámci níž se zabývají jak matematikou, tak způsoby výuky a snahou porozumět, jak se žáci učí a jak uvažují. Zahraniční výzkumy ukazují, že LS představuje vysoce účinný způsob dalšího vzdělávání učitelů u učitelů z praxe. V letech 2014 a 2015 skupina pěti didaktiček z různých univerzit připravujících učitele realizovala jeden cyklus LS u učitelů matematiky s cílem ověřit, zda a jak je tato podoba dalšího vzdělávání učitelů realizovatelná v českých podmínkách. Výsledky ukazují, že lesson study je vhodnou formou zvyšování kompetencí učitelů. Autorka kapitoly pracovala s týmem učitelů matematiky na 2. stupni základní školy, kteří společně zpracovali téma Pythagorova věta, pořídili videonahrávky hodin a provedli jejich detailní analýzu.

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    O - Projekt operacniho programu

Others

  • Publication year

    2015

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů