The Pythagorean Theorem
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F15%3A43926666" target="_blank" >RIV/49777513:23420/15:43926666 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/46747885:24510/19:00007334
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Pythagorova věta
Original language description
"Lesson study" je jedna z forem dalšího vzdělávání učitelů, která má své počátky v Japonsku a v současnosti se rozvíjí i v jiných zemích světa. Poskytuje učitelům možnost učit se hlouběji porozumět výuce pomocí spolupráce s jinými učiteli, v rámci níž se zabývají jak matematikou, tak způsoby výuky a snahou porozumět, jak se žáci učí a jak uvažují. Zahraniční výzkumy ukazují, že LS představuje vysoce účinný způsob dalšího vzdělávání učitelů u učitelů z praxe. V letech 2014 a 2015 skupina pěti didaktiček z různých univerzit připravujících učitele realizovala jeden cyklus LS u učitelů matematiky s cílem ověřit, zda a jak je tato podoba dalšího vzdělávání učitelů realizovatelná v českých podmínkách. Výsledky ukazují, že lesson study je vhodnou formou zvyšování kompetencí učitelů. Autorka kapitoly pracovala s týmem učitelů matematiky na 2. stupni základní školy, kteří společně zpracovali téma Pythagorova věta, pořídili videonahrávky hodin a provedli jejich detailní analýzu.
Czech name
Pythagorova věta
Czech description
"Lesson study" je jedna z forem dalšího vzdělávání učitelů, která má své počátky v Japonsku a v současnosti se rozvíjí i v jiných zemích světa. Poskytuje učitelům možnost učit se hlouběji porozumět výuce pomocí spolupráce s jinými učiteli, v rámci níž se zabývají jak matematikou, tak způsoby výuky a snahou porozumět, jak se žáci učí a jak uvažují. Zahraniční výzkumy ukazují, že LS představuje vysoce účinný způsob dalšího vzdělávání učitelů u učitelů z praxe. V letech 2014 a 2015 skupina pěti didaktiček z různých univerzit připravujících učitele realizovala jeden cyklus LS u učitelů matematiky s cílem ověřit, zda a jak je tato podoba dalšího vzdělávání učitelů realizovatelná v českých podmínkách. Výsledky ukazují, že lesson study je vhodnou formou zvyšování kompetencí učitelů. Autorka kapitoly pracovala s týmem učitelů matematiky na 2. stupni základní školy, kteří společně zpracovali téma Pythagorova věta, pořídili videonahrávky hodin a provedli jejich detailní analýzu.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
O - Projekt operacniho programu
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů