The design of flow parts of a jet and turbine engines
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00176109%3A_____%2F13%3A%230000053" target="_blank" >RIV/00176109:_____/13:#0000053 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/00216305:26210/13:PA20980
Result on the web
<a href="http://spisy.upv.cz/UtilityModels/FullDocuments/FDUM0025/uv025292.pdf" target="_blank" >http://spisy.upv.cz/UtilityModels/FullDocuments/FDUM0025/uv025292.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Konstrukce průtočných částí proudových a turbínových motorů
Original language description
Technické řešení spadá do oblasti příslušenství neobjemových motorů a týká se konstrukce průtočných částí proudových a turbínových motorů, zejména axiálních integrálních kol, která jsou opatřena povrchovou úpravou za účelem zvyšování průtočných parametrůa ochrany povrchu před agresivním působením produktů spalování při jejich provozu. Stanoveného cíle je do značné míry dosaženo technickým řešením, kterým je konstrukce průtočných částí proudových a turbínových motorů, které obsahují rozváděcí a oběžné turbínové kolo, vyrobené ve formě integrálních odlevaných dílů, kde podstata řešení spočívá v tom, že povrch rozváděcího a oběžného turbínového kola je za účelem oddělení přímého kontaktu proudících horkých spalin s povrchem odlitků opatřen aluminidním povlakem o tloušťce 30 až 90 mikrometrů, sestávájícím z vnější subvrstvy a vnitřní subvrstvy. V optimálním provedení jsou rozváděcí a oběžné turbínové kolo vyrobeny z niklové superslitiny o směrném složení přídavných prvků (v hmotnostních p
Czech name
Konstrukce průtočných částí proudových a turbínových motorů
Czech description
Technické řešení spadá do oblasti příslušenství neobjemových motorů a týká se konstrukce průtočných částí proudových a turbínových motorů, zejména axiálních integrálních kol, která jsou opatřena povrchovou úpravou za účelem zvyšování průtočných parametrůa ochrany povrchu před agresivním působením produktů spalování při jejich provozu. Stanoveného cíle je do značné míry dosaženo technickým řešením, kterým je konstrukce průtočných částí proudových a turbínových motorů, které obsahují rozváděcí a oběžné turbínové kolo, vyrobené ve formě integrálních odlevaných dílů, kde podstata řešení spočívá v tom, že povrch rozváděcího a oběžného turbínového kola je za účelem oddělení přímého kontaktu proudících horkých spalin s povrchem odlitků opatřen aluminidním povlakem o tloušťce 30 až 90 mikrometrů, sestávájícím z vnější subvrstvy a vnitřní subvrstvy. V optimálním provedení jsou rozváděcí a oběžné turbínové kolo vyrobeny z niklové superslitiny o směrném složení přídavných prvků (v hmotnostních p
Classification
Type
F<sub>uzit</sub> - Utility model
CEP classification
JT - Propulsion, engines and fuels
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/FR-TI1%2F099" target="_blank" >FR-TI1/099: *Research and development leading to innovation of small turbine engines.</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Patent/design ID
25292
Publisher
CZ001 -
Publisher name
Industrial Property Office
Place of publication
Prague
Publication country
CZ - CZECH REPUBLIC
Date of acceptance
—
Owner name
První brněnská strojírna Velká Bíteš, a.s. a Vysoké učení technické v Brně
Method of use
A - Výsledek využívá pouze poskytovatel
Usage type
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence