The Effectiveness of the School-based Unplugged Primary Prevention Programme on Cannabis Use
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11110%2F11%3A11175" target="_blank" >RIV/00216208:11110/11:11175 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Efektivita školního primárněpreventivního programu Unplugged zaměřeného proti užívání konopí
Original language description
Studie byla realizovaná jako randomizovaný experiment s hlavním těžištěm v provedení evaluace efektu školního preventivního programu Unplugged vytvořeného v rámci projektu EU-Dap-2. Intervence Unplugged je složena z celkem 12 lekcí provedených v jednom školním roce a vychází z 'Modelu komplexního vlivu sociálního prostředí'. CÍLE: zjistit, zda má program Unplugged vliv na užívání konopí prostřednictvím indikátorů celoživotní a třicetidenní prevalence. Ověřit dobu trvání měřitelného efektu programu v čase prostřednictvím retestů. SOUBOR: Celkem se studie zúčastnilo 1874 žáků 6. tříd základní školy (průměrný věk na začátku intervence byl 11,82 roku). METODY: Pretest randomizovaného experimentu byl proveden několik dnů před zahájením intervence v 6. třídězákladní školy. První retest byl proveden bezprostředně po ukončení poslední lekce a další 4 retesty následovaly po 3, 12, 15 a 24 měsících od ukončení intervence (celkem tedy 5 retestů). Data byla získána prostřednictvím dotazníku ESPAD
Czech name
Efektivita školního primárněpreventivního programu Unplugged zaměřeného proti užívání konopí
Czech description
Studie byla realizovaná jako randomizovaný experiment s hlavním těžištěm v provedení evaluace efektu školního preventivního programu Unplugged vytvořeného v rámci projektu EU-Dap-2. Intervence Unplugged je složena z celkem 12 lekcí provedených v jednom školním roce a vychází z 'Modelu komplexního vlivu sociálního prostředí'. CÍLE: zjistit, zda má program Unplugged vliv na užívání konopí prostřednictvím indikátorů celoživotní a třicetidenní prevalence. Ověřit dobu trvání měřitelného efektu programu v čase prostřednictvím retestů. SOUBOR: Celkem se studie zúčastnilo 1874 žáků 6. tříd základní školy (průměrný věk na začátku intervence byl 11,82 roku). METODY: Pretest randomizovaného experimentu byl proveden několik dnů před zahájením intervence v 6. třídězákladní školy. První retest byl proveden bezprostředně po ukončení poslední lekce a další 4 retesty následovaly po 3, 12, 15 a 24 měsících od ukončení intervence (celkem tedy 5 retestů). Data byla získána prostřednictvím dotazníku ESPAD
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
FL - Psychiatry, sexology
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA406%2F09%2F0119" target="_blank" >GA406/09/0119: Project EUDAP-2: Development and Verification of the Evaluation Methodology for Addictive Substance Use Primary Prevention Programmes</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2011
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Adiktologie
ISSN
1213-3841
e-ISSN
—
Volume of the periodical
11
Issue of the periodical within the volume
—
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
7
Pages from-to
10-16
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—