All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Specifics of the Greek and Latin Medical Terminology Instruction in the General Medicine Programme for the English Parallel at the First Faculty of Medicine, Charles University

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11110%2F20%3A10425152" target="_blank" >RIV/00216208:11110/20:10425152 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://www.upjs.sk/public/media/17269/HORTUS%20III_tlac.pdf" target="_blank" >https://www.upjs.sk/public/media/17269/HORTUS%20III_tlac.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Specifika výuky řecko-latinské lékařské terminologie ve studijním programu Všeobecné lékařství pro anglickou paralelku na 1. LF UK

  • Original language description

    Příspěvek se věnuje vybraným didaktickým otázkám výuky lékařské terminologie ve studijním programu Všeobecné lékařství pro tzv. anglickou paralelku na 1. LF UK. V první části popisuje specifika studentů anglické paralelky, a to ve vztahu k jejich národnosti, mateřskému jazyku a předpokladům pro studium mrtvého indoevropského flektivního jazyka. Druhá část příspěvku charakterizuje na základě obsahové analýzy dvou donedávna užívaných učebnic dosavadní způsob výuky. Obě učebnice jsou hodnoceny jako nevyhovující, a to jak vzhledem k obecným požadavkům kladeným na výuku lékařské terminologie (pragmatický a deskriptivní přístup, důraz na sémantizaci lexika), tak s ohledem na specifika anglické paralelky (segmentování látky, princip &quot;méně je více&quot;, metodické vedení). Následuje popis provizorního učebního textu, který se snaží nejpalčivější problémy předchozích textů alespoň zčásti kompenzovat. V závěru jsou nastíněny tři možné scénáře dalšího vývoje výukové koncepce, odpovídající třem základním výukovým modelům.

  • Czech name

    Specifika výuky řecko-latinské lékařské terminologie ve studijním programu Všeobecné lékařství pro anglickou paralelku na 1. LF UK

  • Czech description

    Příspěvek se věnuje vybraným didaktickým otázkám výuky lékařské terminologie ve studijním programu Všeobecné lékařství pro tzv. anglickou paralelku na 1. LF UK. V první části popisuje specifika studentů anglické paralelky, a to ve vztahu k jejich národnosti, mateřskému jazyku a předpokladům pro studium mrtvého indoevropského flektivního jazyka. Druhá část příspěvku charakterizuje na základě obsahové analýzy dvou donedávna užívaných učebnic dosavadní způsob výuky. Obě učebnice jsou hodnoceny jako nevyhovující, a to jak vzhledem k obecným požadavkům kladeným na výuku lékařské terminologie (pragmatický a deskriptivní přístup, důraz na sémantizaci lexika), tak s ohledem na specifika anglické paralelky (segmentování látky, princip &quot;méně je více&quot;, metodické vedení). Následuje popis provizorního učebního textu, který se snaží nejpalčivější problémy předchozích textů alespoň zčásti kompenzovat. V závěru jsou nastíněny tři možné scénáře dalšího vývoje výukové koncepce, odpovídající třem základním výukovým modelům.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    O - Projekt operacniho programu

Others

  • Publication year

    2020

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Hortus Graeco-Latinus Cassoviensis III : Zborník príspevkov z klasickej filológie, latinskej medievalistiky a neolatinistiky

  • ISBN

    978-80-8152-857-6

  • Number of pages of the result

    25

  • Pages from-to

    77-101

  • Number of pages of the book

    298

  • Publisher name

    Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach

  • Place of publication

    Košice

  • UT code for WoS chapter