All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

On Johannes Hus' Concept of Education and Instruction

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11120%2F16%3A43913103" target="_blank" >RIV/00216208:11120/16:43913103 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    K pojetí výchovy a vzdělávání u Mistra Jana Husa

  • Original language description

    V textu "K pojetí výchovy a vzdělávání u Mistra Jana Husa" se Zuzana Svobodová věnuje základním jazykovým termínům, které Jan Hus ve spojení s procesem výchovy užíval; dále jsou zdůrazněny podstatné předpoklady, na jejichž základě podle Husa může a má být člověk vychováván. Studie ukazuje základní metodologické prvky v Husově vzdělávání, tj. radikální biblické a kristocentrické založení výchovy, které Hus vyjadřuje častým připomínáním: pravým učitelem je Bůh, skrze své Slovo, v čase dokonale zjevené lidem v Ježíši z Nazaretu. Výchova člověka je Husem pojímána jako péče o duši, k níž jsou zvláštním způsobem povoláni kněží, ale i každý člověk je též Bohem povolán k pečování o duši, k sebevýchově, jejímž cílem je oslavení Boha a služba druhým slovem i činem. Člověk jako obraz Boží je Husem vyzýván nepromarnit čas k osvědčení a osvícení, které v něm ovšem působí milost Boží, jestliže člověk, služebník Boha, je svému Mistru oddán svou pokorou, vytrvalostí, věrností, důvěrou a láskou.

  • Czech name

    K pojetí výchovy a vzdělávání u Mistra Jana Husa

  • Czech description

    V textu "K pojetí výchovy a vzdělávání u Mistra Jana Husa" se Zuzana Svobodová věnuje základním jazykovým termínům, které Jan Hus ve spojení s procesem výchovy užíval; dále jsou zdůrazněny podstatné předpoklady, na jejichž základě podle Husa může a má být člověk vychováván. Studie ukazuje základní metodologické prvky v Husově vzdělávání, tj. radikální biblické a kristocentrické založení výchovy, které Hus vyjadřuje častým připomínáním: pravým učitelem je Bůh, skrze své Slovo, v čase dokonale zjevené lidem v Ježíši z Nazaretu. Výchova člověka je Husem pojímána jako péče o duši, k níž jsou zvláštním způsobem povoláni kněží, ale i každý člověk je též Bohem povolán k pečování o duši, k sebevýchově, jejímž cílem je oslavení Boha a služba druhým slovem i činem. Člověk jako obraz Boží je Husem vyzýván nepromarnit čas k osvědčení a osvícení, které v něm ovšem působí milost Boží, jestliže člověk, služebník Boha, je svému Mistru oddán svou pokorou, vytrvalostí, věrností, důvěrou a láskou.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AA - Philosophy and religion

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2016

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Česká filosofie a filosofie výchovy: monografie pedagogů a doktorandů filosofie

  • ISBN

    978-80-7290-876-9

  • Number of pages of the result

    14

  • Pages from-to

    101-114

  • Number of pages of the book

    240

  • Publisher name

    Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS chapter