All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The concept of humanity in Comenius' educational philosophy as a contribution towards the future of humankind

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11120%2F17%3A43916179" target="_blank" >RIV/00216208:11120/17:43916179 - isvavai.cz</a>

  • Alternative codes found

    RIV/00216208:11410/17:10370059

  • Result on the web

    <a href="http://www.historiascholastica.com/sites/www.historiascholastica.com/files/HS/2-2017/HS-2-2017-2.pdf" target="_blank" >http://www.historiascholastica.com/sites/www.historiascholastica.com/files/HS/2-2017/HS-2-2017-2.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Pojetí humanity v edukační koncepci J. A. Komenského jako příspěvek k lidské budoucnosti

  • Original language description

    J. A. Komenský považuje lidskost za jednu z trvalých a rozhodujících hodnot lidstva. Pro něj není lidskost pouze cílem a základní etickou hodnotou, ale také prostředkem fungování &quot;dobře uspořádané společnosti&quot;. Lidská bytost není člověkem při narození, ale rodí se s vrozenou schopností stát se člověkem. Aby se člověk stal člověkem, musí rozvíjet to, co představuje jeho lidskou přirozenost, která jej odlišuje od ostatních tvorů. Co jsou podle Komenského tyto distinkce? Schopnost rozumového rozvoje, rozvoje řeči, postupného rozvinutí pracovní činnosti a samozřejmě rozvoj citový. Proto také nazývá Komenský školy dílnami lidskosti, neboť lidé již od dětství se tu stávají vpravdě lidmi. Neopomíjí ani výchovný proces mimo školu, když požaduje, aby také mimoškolní činnosti, včetně her, byly takové, aby neodváděly od záměru školy vychovávat lidi k lidství. Komenského důraz na humanitu jako jednu ze základních součástí vzdělávacího procesu každého člověka je sice zaměřen na jedince, avšak skrze něj cílí na lidskou společnost. Jen tak se humanita může stát společenskou hodnotou rovněž v tom smyslu, že spoluvytváří rovnováhu mezi přirozeným egoismem a altruismem jedince. Stává se tak normotvornou inspirací a imperativem napravené společnosti.

  • Czech name

    Pojetí humanity v edukační koncepci J. A. Komenského jako příspěvek k lidské budoucnosti

  • Czech description

    J. A. Komenský považuje lidskost za jednu z trvalých a rozhodujících hodnot lidstva. Pro něj není lidskost pouze cílem a základní etickou hodnotou, ale také prostředkem fungování &quot;dobře uspořádané společnosti&quot;. Lidská bytost není člověkem při narození, ale rodí se s vrozenou schopností stát se člověkem. Aby se člověk stal člověkem, musí rozvíjet to, co představuje jeho lidskou přirozenost, která jej odlišuje od ostatních tvorů. Co jsou podle Komenského tyto distinkce? Schopnost rozumového rozvoje, rozvoje řeči, postupného rozvinutí pracovní činnosti a samozřejmě rozvoj citový. Proto také nazývá Komenský školy dílnami lidskosti, neboť lidé již od dětství se tu stávají vpravdě lidmi. Neopomíjí ani výchovný proces mimo školu, když požaduje, aby také mimoškolní činnosti, včetně her, byly takové, aby neodváděly od záměru školy vychovávat lidi k lidství. Komenského důraz na humanitu jako jednu ze základních součástí vzdělávacího procesu každého člověka je sice zaměřen na jedince, avšak skrze něj cílí na lidskou společnost. Jen tak se humanita může stát společenskou hodnotou rovněž v tom smyslu, že spoluvytváří rovnováhu mezi přirozeným egoismem a altruismem jedince. Stává se tak normotvornou inspirací a imperativem napravené společnosti.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    60101 - History (history of science and technology to be 6.3, history of specific sciences to be under the respective headings)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2017

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Historia scholastica

  • ISSN

    2336-680X

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    3

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    6

  • Pages from-to

    17-22

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database