Elements of social support in the preparation of preservice teachers
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11150%2F02%3A00001036" target="_blank" >RIV/00216208:11150/02:00001036 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Prvky sociální opory v přípravě budoucích učitelů
Original language description
První část je přehledová a mapuje pět podob, v nichž sociální opora vstupuje do přípravy budoucích učitelů. Druhá část je výzkumná a dokumentuje možnosti, které přináší tzv. teaching portfolio. Výzkum byl proveden u 371 studentů učitelství. Zjišťoval mj.vnímanou sociální oporu a představy studentů o učiteli jako zdroji opory pro žáky.
Czech name
Prvky sociální opory v přípravě budoucích učitelů
Czech description
—
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA406%2F01%2F0659" target="_blank" >GA406/01/0659: Social Support among Children and Adolescents in Stressful Situation (Psychosocial Perspective)</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2002
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Sociální opora u dětí a dospívajících II.
ISBN
80-86225-25-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
13
Pages from-to
165-177
Publisher name
Nucleus
Place of publication
Hradec Králové
Event location
—
Event date
—
Type of event by nationality
—
UT code for WoS article
—