Social support of university students of teaching fields and non- teaching fields in relation to gender
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F19%3A73596173" target="_blank" >RIV/61989592:15410/19:73596173 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.pegasjournal.eu/files/Pegas2_2019_8.pdf" target="_blank" >http://www.pegasjournal.eu/files/Pegas2_2019_8.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.18355/PG.2019.8.2.8" target="_blank" >10.18355/PG.2019.8.2.8</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Sociální opora vysokoškolských studentů učitelských a neučitelských oborů ve vazbě na pohlaví
Original language description
Příspěvěk pojednává o tématu sociální opory v prostředí vysoké školy. Cílem je především analyzovat potenciální rozdíly v jednotlivých oblastech sociální opory ve vazbě na pohlaví u vysokoškolských studentů učitelských a neučitelských oborů. Jako výzkumná metoda byl použit Inventář sociálně podpůrného chování (ISSB), který byl vyvinut k posouzení přijatých sociálních podpor sledující několik faktorů: direktivní a nedirektivní podpora, emoční podpora a hmotná pomoc. Do výzkumu se zapojilo 710 vysokoškolských studentů, z toho 594 žen a 116 mužů a také 622 studentů je z učitelských oborů a 88 z neučitelských. Výsledky ukazují, že ženy celkově prožívají vyšší míru sociální opory než muži, ale rozdíl mezi studenty z učitelských a neučitelských oborů prokázán nebyl.
Czech name
Sociální opora vysokoškolských studentů učitelských a neučitelských oborů ve vazbě na pohlaví
Czech description
Příspěvěk pojednává o tématu sociální opory v prostředí vysoké školy. Cílem je především analyzovat potenciální rozdíly v jednotlivých oblastech sociální opory ve vazbě na pohlaví u vysokoškolských studentů učitelských a neučitelských oborů. Jako výzkumná metoda byl použit Inventář sociálně podpůrného chování (ISSB), který byl vyvinut k posouzení přijatých sociálních podpor sledující několik faktorů: direktivní a nedirektivní podpora, emoční podpora a hmotná pomoc. Do výzkumu se zapojilo 710 vysokoškolských studentů, z toho 594 žen a 116 mužů a také 622 studentů je z učitelských oborů a 88 z neučitelských. Výsledky ukazují, že ženy celkově prožívají vyšší míru sociální opory než muži, ale rozdíl mezi studenty z učitelských a neučitelských oborů prokázán nebyl.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Slavonic Pedagogical Studies Journal
ISSN
1339-8660
e-ISSN
—
Volume of the periodical
8
Issue of the periodical within the volume
2 (2019)
Country of publishing house
SK - SLOVAKIA
Number of pages
8
Pages from-to
"340 347"
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—