All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Social support of university students of teaching fields and non- teaching fields in relation to gender

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F19%3A73596173" target="_blank" >RIV/61989592:15410/19:73596173 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://www.pegasjournal.eu/files/Pegas2_2019_8.pdf" target="_blank" >http://www.pegasjournal.eu/files/Pegas2_2019_8.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.18355/PG.2019.8.2.8" target="_blank" >10.18355/PG.2019.8.2.8</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Sociální opora vysokoškolských studentů učitelských a neučitelských oborů ve vazbě na pohlaví

  • Original language description

    Příspěvěk pojednává o tématu sociální opory v prostředí vysoké školy. Cílem je především analyzovat potenciální rozdíly v jednotlivých oblastech sociální opory ve vazbě na pohlaví u vysokoškolských studentů učitelských a neučitelských oborů. Jako výzkumná metoda byl použit Inventář sociálně podpůrného chování (ISSB), který byl vyvinut k posouzení přijatých sociálních podpor sledující několik faktorů: direktivní a nedirektivní podpora, emoční podpora a hmotná pomoc. Do výzkumu se zapojilo 710 vysokoškolských studentů, z toho 594 žen a 116 mužů a také 622 studentů je z učitelských oborů a 88 z neučitelských. Výsledky ukazují, že ženy celkově prožívají vyšší míru sociální opory než muži, ale rozdíl mezi studenty z učitelských a neučitelských oborů prokázán nebyl.

  • Czech name

    Sociální opora vysokoškolských studentů učitelských a neučitelských oborů ve vazbě na pohlaví

  • Czech description

    Příspěvěk pojednává o tématu sociální opory v prostředí vysoké školy. Cílem je především analyzovat potenciální rozdíly v jednotlivých oblastech sociální opory ve vazbě na pohlaví u vysokoškolských studentů učitelských a neučitelských oborů. Jako výzkumná metoda byl použit Inventář sociálně podpůrného chování (ISSB), který byl vyvinut k posouzení přijatých sociálních podpor sledující několik faktorů: direktivní a nedirektivní podpora, emoční podpora a hmotná pomoc. Do výzkumu se zapojilo 710 vysokoškolských studentů, z toho 594 žen a 116 mužů a také 622 studentů je z učitelských oborů a 88 z neučitelských. Výsledky ukazují, že ženy celkově prožívají vyšší míru sociální opory než muži, ale rozdíl mezi studenty z učitelských a neučitelských oborů prokázán nebyl.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2019

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Slavonic Pedagogical Studies Journal

  • ISSN

    1339-8660

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    8

  • Issue of the periodical within the volume

    2 (2019)

  • Country of publishing house

    SK - SLOVAKIA

  • Number of pages

    8

  • Pages from-to

    "340 347"

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database