Moral, ethical and social aspects of scool climate
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11150%2F04%3A00002033" target="_blank" >RIV/00216208:11150/04:00002033 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Morální, etické a sociální aspekty školního klimatu
Original language description
Přehledová studie upozorňuje, že klima školy není pro učitele a žáky neutrální kategorií. Mapuje proto základní etické kategorie a vztahy mezi nimi. Předkládá sociálně vztahový rámec klimatu školy a na příkladu Charty práv učitelů a školních řádů základních škol ukazuje determinanty klimatu školy. Třetí část přibližuje poznatky o morálním vývoji dítěte a ovlivňování tohoto vývoje školou jako socializační institucí. Poslední část na dvou příkladech ilustruje implicitní podobu klimatu. Jde o vnější diferenciaci žáků a dále o integraci handicapovaných žáků do běžných škol.
Czech name
Morální, etické a sociální aspekty školního klimatu
Czech description
Přehledová studie upozorňuje, že klima školy není pro učitele a žáky neutrální kategorií. Mapuje proto základní etické kategorie a vztahy mezi nimi. Předkládá sociálně vztahový rámec klimatu školy a na příkladu Charty práv učitelů a školních řádů základních škol ukazuje determinanty klimatu školy. Třetí část přibližuje poznatky o morálním vývoji dítěte a ovlivňování tohoto vývoje školou jako socializační institucí. Poslední část na dvou příkladech ilustruje implicitní podobu klimatu. Jde o vnější diferenciaci žáků a dále o integraci handicapovaných žáků do běžných škol.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AN - Psychology
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA406%2F03%2F0940" target="_blank" >GA406/03/0940: Psychological and social school climate - theory, assessment, possible interventions</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2004
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Psychosociální klima školy II.
ISBN
80-86633-29-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
30
Pages from-to
4-33
Publisher name
MSD
Place of publication
Brno
Event location
—
Event date
—
Type of event by nationality
—
UT code for WoS article
—