Interpersonal behavior of teachers: theory, assessment and research results
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11150%2F04%3A00002118" target="_blank" >RIV/00216208:11150/04:00002118 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Interpersonální styl učitelů: teorie, diagnostika a výsledky výzkumů
Original language description
Přehledová studie se skládá z pěti částí. Nejprve jsou stručně vyloženy hlavní směry ve výzkumu výukové interakce. Dále je detailně rozebrána teorie osobnosti založená na Learyho modelu interpersonálního chování jedince. V třetí části přibližujeme diagnostické metody t.j. standardizované pozorování učitele nebo dotazník QTI (Questionnaire on Teacher Interaction). Ve čtvrté části shrnujeme výsledky výzkumu učitelova interpersonálního chování (determinanty: gender, etnický původ, délka pedagogické praxe,vyučované předměty, složení třídy, klima ve třídě apod.) V páté části diskutujeme o limitech metod, které se používají pro diagnostiku interpersonálního chování učitele.
Czech name
Interpersonální styl učitelů: teorie, diagnostika a výsledky výzkumů
Czech description
Přehledová studie se skládá z pěti částí. Nejprve jsou stručně vyloženy hlavní směry ve výzkumu výukové interakce. Dále je detailně rozebrána teorie osobnosti založená na Learyho modelu interpersonálního chování jedince. V třetí části přibližujeme diagnostické metody t.j. standardizované pozorování učitele nebo dotazník QTI (Questionnaire on Teacher Interaction). Ve čtvrté části shrnujeme výsledky výzkumu učitelova interpersonálního chování (determinanty: gender, etnický původ, délka pedagogické praxe,vyučované předměty, složení třídy, klima ve třídě apod.) V páté části diskutujeme o limitech metod, které se používají pro diagnostiku interpersonálního chování učitele.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA406%2F03%2F0940" target="_blank" >GA406/03/0940: Psychological and social school climate - theory, assessment, possible interventions</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2004
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Pedagogika
ISSN
3330-3815
e-ISSN
—
Volume of the periodical
54
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
28
Pages from-to
101-128
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—