All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Faculties of Education as seen by the Accreditation Commission of Czech Republic

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11150%2F11%3A10108492" target="_blank" >RIV/00216208:11150/11:10108492 - isvavai.cz</a>

  • Alternative codes found

    RIV/60076658:12410/11:43882658

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Pedagogické fakulty z pohledu Akreditační komise vlády

  • Original language description

    Přehledová studie přibližuje kontext, v němž od roku 1990 funguje v České republice devět pedagogických fakult. Charakterizuje proměny českého vysokého školství (rozšiřování počtu fakult na tradičních univerzitách, vznik "regionálních" univerzit, rozdělování pedagogických fakult na další fakulty). Charakterizuje zrod, podobu a činnost Akreditační komise vlády ČR. Pedagogické fakulty za posledních 21 let své existence absolvovaly tři vlny důkladného hodnocení své činnosti, které studie popisuje. V závěrečném shrnutí současného stavu studie konstatuje, že se posiluje postavení pedagogických fakult v rámci univerzit, neboť se stávají garanty pedagogicko-psychologické složky přípravy učitelů a začínají rozvíjet oborově-didaktickou část učitelského studia,včetně vědecké činnosti v oborových didaktikách. Přetrvávají však problémy v kvalifikačním růstu učitelů, ve vědecké a publikační aktivitě fakult a v mezifakultní spolupráci uvnitř univerzit.

  • Czech name

    Pedagogické fakulty z pohledu Akreditační komise vlády

  • Czech description

    Přehledová studie přibližuje kontext, v němž od roku 1990 funguje v České republice devět pedagogických fakult. Charakterizuje proměny českého vysokého školství (rozšiřování počtu fakult na tradičních univerzitách, vznik "regionálních" univerzit, rozdělování pedagogických fakult na další fakulty). Charakterizuje zrod, podobu a činnost Akreditační komise vlády ČR. Pedagogické fakulty za posledních 21 let své existence absolvovaly tři vlny důkladného hodnocení své činnosti, které studie popisuje. V závěrečném shrnutí současného stavu studie konstatuje, že se posiluje postavení pedagogických fakult v rámci univerzit, neboť se stávají garanty pedagogicko-psychologické složky přípravy učitelů a začínají rozvíjet oborově-didaktickou část učitelského studia,včetně vědecké činnosti v oborových didaktikách. Přetrvávají však problémy v kvalifikačním růstu učitelů, ve vědecké a publikační aktivitě fakult a v mezifakultní spolupráci uvnitř univerzit.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2011

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Pedagogika

  • ISSN

    0031-3815

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    61

  • Issue of the periodical within the volume

    4

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    13

  • Pages from-to

    383-395

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database