Faculties of Education as seen by the Accreditation Commission of Czech Republic
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11150%2F11%3A10108492" target="_blank" >RIV/00216208:11150/11:10108492 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/60076658:12410/11:43882658
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Pedagogické fakulty z pohledu Akreditační komise vlády
Original language description
Přehledová studie přibližuje kontext, v němž od roku 1990 funguje v České republice devět pedagogických fakult. Charakterizuje proměny českého vysokého školství (rozšiřování počtu fakult na tradičních univerzitách, vznik "regionálních" univerzit, rozdělování pedagogických fakult na další fakulty). Charakterizuje zrod, podobu a činnost Akreditační komise vlády ČR. Pedagogické fakulty za posledních 21 let své existence absolvovaly tři vlny důkladného hodnocení své činnosti, které studie popisuje. V závěrečném shrnutí současného stavu studie konstatuje, že se posiluje postavení pedagogických fakult v rámci univerzit, neboť se stávají garanty pedagogicko-psychologické složky přípravy učitelů a začínají rozvíjet oborově-didaktickou část učitelského studia,včetně vědecké činnosti v oborových didaktikách. Přetrvávají však problémy v kvalifikačním růstu učitelů, ve vědecké a publikační aktivitě fakult a v mezifakultní spolupráci uvnitř univerzit.
Czech name
Pedagogické fakulty z pohledu Akreditační komise vlády
Czech description
Přehledová studie přibližuje kontext, v němž od roku 1990 funguje v České republice devět pedagogických fakult. Charakterizuje proměny českého vysokého školství (rozšiřování počtu fakult na tradičních univerzitách, vznik "regionálních" univerzit, rozdělování pedagogických fakult na další fakulty). Charakterizuje zrod, podobu a činnost Akreditační komise vlády ČR. Pedagogické fakulty za posledních 21 let své existence absolvovaly tři vlny důkladného hodnocení své činnosti, které studie popisuje. V závěrečném shrnutí současného stavu studie konstatuje, že se posiluje postavení pedagogických fakult v rámci univerzit, neboť se stávají garanty pedagogicko-psychologické složky přípravy učitelů a začínají rozvíjet oborově-didaktickou část učitelského studia,včetně vědecké činnosti v oborových didaktikách. Přetrvávají však problémy v kvalifikačním růstu učitelů, ve vědecké a publikační aktivitě fakult a v mezifakultní spolupráci uvnitř univerzit.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Others
Publication year
2011
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Pedagogika
ISSN
0031-3815
e-ISSN
—
Volume of the periodical
61
Issue of the periodical within the volume
4
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
13
Pages from-to
383-395
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—