The External Assessment of the Quality of Teaching by Students in Czech Universities
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11150%2F13%3A10189555" target="_blank" >RIV/00216208:11150/13:10189555 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://userweb.pedf.cuni.cz/wp/pedagogika/files/2014/01/P_2013_3_03_Extern%C3%AD_301_327.pdf" target="_blank" >http://userweb.pedf.cuni.cz/wp/pedagogika/files/2014/01/P_2013_3_03_Extern%C3%AD_301_327.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Externí hodnocení kvality výuky na vysokých školách využívající názoru studentů
Original language description
Studie charakterizuje základní pojmy, jimiž jsou: kvalita práce vysoké školy a zajišťování kvality (tj. zlepšování kvality i odpovědnost za kvalitu - akontabilita). Zdůrazňuje, že je nutná provázanost vnitřního hodnocení (které provádí vysoká škola samapro svoji potřebu) s vnějším, externím hodnocením, které uskutečňují orgány pověřené státem. Jádro studie se věnuje pedagogicko-psychologickým aspektům externího hodnocení ve speciálním případě, kdy jde o celostátní hodnocení a posuzovateli kvality prácevysokých škol jsou studenti těchto škol. Jde tedy o sumativní hodnocení, jež se opírá o zkušenosti studentů s výukou na katedře a univerzitě (tj. hodnocení typu DUE - Departmental and University Experiences). Studie bilancuje vlivy, jež ohrožují validitu měření.
Czech name
Externí hodnocení kvality výuky na vysokých školách využívající názoru studentů
Czech description
Studie charakterizuje základní pojmy, jimiž jsou: kvalita práce vysoké školy a zajišťování kvality (tj. zlepšování kvality i odpovědnost za kvalitu - akontabilita). Zdůrazňuje, že je nutná provázanost vnitřního hodnocení (které provádí vysoká škola samapro svoji potřebu) s vnějším, externím hodnocením, které uskutečňují orgány pověřené státem. Jádro studie se věnuje pedagogicko-psychologickým aspektům externího hodnocení ve speciálním případě, kdy jde o celostátní hodnocení a posuzovateli kvality prácevysokých škol jsou studenti těchto škol. Jde tedy o sumativní hodnocení, jež se opírá o zkušenosti studentů s výukou na katedře a univerzitě (tj. hodnocení typu DUE - Departmental and University Experiences). Studie bilancuje vlivy, jež ohrožují validitu měření.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Pedagogika
ISSN
0031-3815
e-ISSN
—
Volume of the periodical
63
Issue of the periodical within the volume
3
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
27
Pages from-to
301-327
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—