External evaluation of the quality of teaching at universities using student evaluations
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F13%3A00070178" target="_blank" >RIV/00216224:14230/13:00070178 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Externí hodnocení kvality výuky na vysokých školách využívající názory studentů
Original language description
V přehledové studii autoři přibližují pojem externí hodnocení kvality práce vysoké školy a upozorňují na dva možné přístupy: akcentování odpovědnosti (accoutability), kdy hodnocení provádějí lidé mimo vysokou školu anebo zlepšování (improvement), kdy sihodnocení provádí vysoká škola sama. Připomínají celosvětový kontext takového snažení (INQAAHE - International Network for Quality Assurance Agecies in Higher Education) a evropský kontext (EAQAHE ? European Association for Quality Assurance Agecies in Higher Education). Uvádějí, že do externího hodnocení kvality práce vysoké školy se zapojují také studenti (jako členové národních agentur, jako členové expertních týmů v terénu, jako posuzovatelé kvality práce vlastní vysoké školy). Tato studie staví natřetí možnosti. Posuzování kvality může probíhat na šesti rozdílných úrovních: hodnocení učitele, katedry, fakulty, skupiny fakult stejného zaměření, univerzity, všech vysokých škol v daném státě.
Czech name
Externí hodnocení kvality výuky na vysokých školách využívající názory studentů
Czech description
V přehledové studii autoři přibližují pojem externí hodnocení kvality práce vysoké školy a upozorňují na dva možné přístupy: akcentování odpovědnosti (accoutability), kdy hodnocení provádějí lidé mimo vysokou školu anebo zlepšování (improvement), kdy sihodnocení provádí vysoká škola sama. Připomínají celosvětový kontext takového snažení (INQAAHE - International Network for Quality Assurance Agecies in Higher Education) a evropský kontext (EAQAHE ? European Association for Quality Assurance Agecies in Higher Education). Uvádějí, že do externího hodnocení kvality práce vysoké školy se zapojují také studenti (jako členové národních agentur, jako členové expertních týmů v terénu, jako posuzovatelé kvality práce vlastní vysoké školy). Tato studie staví natřetí možnosti. Posuzování kvality může probíhat na šesti rozdílných úrovních: hodnocení učitele, katedry, fakulty, skupiny fakult stejného zaměření, univerzity, všech vysokých škol v daném státě.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Pedagogika
ISSN
0031-3815
e-ISSN
—
Volume of the periodical
63
Issue of the periodical within the volume
3
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
27
Pages from-to
301-327
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—