Self-efficacy in the Educational Context II
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11150%2F20%3A10423355" target="_blank" >RIV/00216208:11150/20:10423355 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://digilib.k.utb.cz/handle/10563/45947" target="_blank" >https://digilib.k.utb.cz/handle/10563/45947</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Self Efficacy v edukačních souvislostech II
Original language description
Teoretické kapitoly shrnují současný stav poznání proměnné, která se označuje jako self-efficacy, a to především ve vyspělých zemích. Ukazují také, jaké jsou cesty dalšího rozpracování pojmu self-efficacy. Důležitou složkou teoretických kapitol je mapování zahraničních výzkumů a jejich výsledků. Nedílnou součástí monografie je prezentace konkrétních domácích výzkumů, které vznikaly v posledních pěti letech v oblasti zkoumání self-efficacy u budoucích učitelů; jde o studenty, kteří se připravují na své povolání a jsou na startu své profesní dráhy. Diskuse odborníků k metodologickým postupům v těchto výzkumech ukazuje na škálu možností, které se nabízejí k poznání self-efficacy. Čtenáři mohou nahlédnout do tvorby jednoho dotazníku na zjišťování self efficacy, který vznikl speciálně pro skupinu budoucích učitelů mateřských škol. Mohou sledovat posun výzkumu ke kvalitativnímu designu a využívání diskuse v ohniskových skupinách. Důležitou součástí vnímání a hodnocení self-efficacy u studentů učitelských programů je sledování jejich profesního vývoje, jemuž pomáhají (kromě předmětů teoretické přípravy), také nové koncepce pedagogických praxí na jednotlivých fakultách připravujících budoucí učitele.
Czech name
Self Efficacy v edukačních souvislostech II
Czech description
Teoretické kapitoly shrnují současný stav poznání proměnné, která se označuje jako self-efficacy, a to především ve vyspělých zemích. Ukazují také, jaké jsou cesty dalšího rozpracování pojmu self-efficacy. Důležitou složkou teoretických kapitol je mapování zahraničních výzkumů a jejich výsledků. Nedílnou součástí monografie je prezentace konkrétních domácích výzkumů, které vznikaly v posledních pěti letech v oblasti zkoumání self-efficacy u budoucích učitelů; jde o studenty, kteří se připravují na své povolání a jsou na startu své profesní dráhy. Diskuse odborníků k metodologickým postupům v těchto výzkumech ukazuje na škálu možností, které se nabízejí k poznání self-efficacy. Čtenáři mohou nahlédnout do tvorby jednoho dotazníku na zjišťování self efficacy, který vznikl speciálně pro skupinu budoucích učitelů mateřských škol. Mohou sledovat posun výzkumu ke kvalitativnímu designu a využívání diskuse v ohniskových skupinách. Důležitou součástí vnímání a hodnocení self-efficacy u studentů učitelských programů je sledování jejich profesního vývoje, jemuž pomáhají (kromě předmětů teoretické přípravy), také nové koncepce pedagogických praxí na jednotlivých fakultách připravujících budoucí učitele.
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50101 - Psychology (including human - machine relations)
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2020
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-7454-949-6
Number of pages
140
Publisher name
Univerzita Tomáše Bati
Place of publication
Zlín
UT code for WoS book
—