All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Parent-child communication involving the fututre cognitive style and self-efficacy beliefs

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F07%3A00001309" target="_blank" >RIV/00216208:11210/07:00001309 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Parent-child communication involving the fututre cognitive style and self-efficacy beliefs

  • Original language description

    The family is the first source of efficacy information for children. Parents, who are responsive to their child's communication create the opportunity for efficacious actions and offer a variety of mastery experiences. Experiences of success contribute to the build-up of a sense of personal efficacy. In this complex process parent-child communication plays an important role. Our research has indicated the major importance of the way how parents 'comment' on the success or failure of the child, especially in preschool age. It is important for the child's development that the verbalized assessment of the child is, in case of success, on a general and personal level, and in case of failure, on a specific an problem-oriented level.

  • Czech name

    Komunikace rodič dítě ovlivňuje budoucí kognitivní styl a self-efficacy dítěte

  • Czech description

    Rodina je pro dítě prvním zdrojem informací o vlastní účinnosti. Rodiče, kteří citlivě reagují na komunikaci dítěte, vytvářejí podmínky pro účinné akce a nabízejí možnosti zažívat úspěchy a zážitek zvládnutí situace. Zážitek úspěchu přispívá k růstu vnímané osobní účinnosti. V tomto komplexním procesu hraje roli komunikace mezi rodičem a dítětem v situaci úspěchu či neúspěchu. V našem výzkumu se ukazuje jako důležité, jakým způsobem je rodiče 'komentují' a to zvláště v předškolním věku. Pro dítě je užitečné, pokud je komentář v situaci úspěchu obecný a zaměřený na osobu, kdežto v situaci neúspěchu zaměřený specificky na problém a jeho řešení.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AN - Psychology

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GP406%2F07%2FP116" target="_blank" >GP406/07/P116: Support of preschool children's self-efficacy in the kindergarden</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2007

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Communication and Information Sciences in the Knowledge Society, 19th International Conference on System Research, Informatics and Cybernetics

  • ISBN

    978-953-7210-04-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    4

  • Pages from-to

    33-36

  • Publisher name

    Faculty of Teacher Education of the University of Zagreb

  • Place of publication

    Zagreb, Chorvatsko

  • Event location

  • Event date

  • Type of event by nationality

  • UT code for WoS article