Parent-child communication involving the fututre cognitive style and self-efficacy beliefs
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F07%3A00001309" target="_blank" >RIV/00216208:11210/07:00001309 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Parent-child communication involving the fututre cognitive style and self-efficacy beliefs
Original language description
The family is the first source of efficacy information for children. Parents, who are responsive to their child's communication create the opportunity for efficacious actions and offer a variety of mastery experiences. Experiences of success contribute to the build-up of a sense of personal efficacy. In this complex process parent-child communication plays an important role. Our research has indicated the major importance of the way how parents 'comment' on the success or failure of the child, especially in preschool age. It is important for the child's development that the verbalized assessment of the child is, in case of success, on a general and personal level, and in case of failure, on a specific an problem-oriented level.
Czech name
Komunikace rodič dítě ovlivňuje budoucí kognitivní styl a self-efficacy dítěte
Czech description
Rodina je pro dítě prvním zdrojem informací o vlastní účinnosti. Rodiče, kteří citlivě reagují na komunikaci dítěte, vytvářejí podmínky pro účinné akce a nabízejí možnosti zažívat úspěchy a zážitek zvládnutí situace. Zážitek úspěchu přispívá k růstu vnímané osobní účinnosti. V tomto komplexním procesu hraje roli komunikace mezi rodičem a dítětem v situaci úspěchu či neúspěchu. V našem výzkumu se ukazuje jako důležité, jakým způsobem je rodiče 'komentují' a to zvláště v předškolním věku. Pro dítě je užitečné, pokud je komentář v situaci úspěchu obecný a zaměřený na osobu, kdežto v situaci neúspěchu zaměřený specificky na problém a jeho řešení.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AN - Psychology
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GP406%2F07%2FP116" target="_blank" >GP406/07/P116: Support of preschool children's self-efficacy in the kindergarden</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2007
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Communication and Information Sciences in the Knowledge Society, 19th International Conference on System Research, Informatics and Cybernetics
ISBN
978-953-7210-04-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
4
Pages from-to
33-36
Publisher name
Faculty of Teacher Education of the University of Zagreb
Place of publication
Zagreb, Chorvatsko
Event location
—
Event date
—
Type of event by nationality
—
UT code for WoS article
—