Drawbacks and opportunities of inclusive education: study of current situation at schools
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F11%3A10110435" target="_blank" >RIV/00216208:11210/11:10110435 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Úskalí a možnosti inkluzivního vzdělávání: sonda do současné praxe
Original language description
Příspěvek prezentuje výsledky kvalitativního výzkumu orientovaného na současný stav inkluzivního vzdělávání na primárním stupni. Výzkum byl realizován díky projektu "Škola pro každého, škola pro všechny" v letech 2008-2010 a zahrnoval 15 pedagogů, psychologů a dalších oslovených expertů, kteří se vyjadřovali k výchozí otázce: možnostem a úskalím inkluze v českých školách. Zjištění, získaná na základě polostrukturovaných rozhovorů pomocí otevřeného kódování, rozebírají autoři příspěvku v osmi tématickýchoblastech (výukové strategie, školní klima a prožitek úspěchu, spolupráce s rodinou, legislativní rámec, finance, diagnostika aj.). Nadto autoři na základě zjištěných potřeb pedagogů v závěrečné diskuzi nabízejí doporučení pro vzdělávání (budoucích) pedagogů v tomto směru.
Czech name
Úskalí a možnosti inkluzivního vzdělávání: sonda do současné praxe
Czech description
Příspěvek prezentuje výsledky kvalitativního výzkumu orientovaného na současný stav inkluzivního vzdělávání na primárním stupni. Výzkum byl realizován díky projektu "Škola pro každého, škola pro všechny" v letech 2008-2010 a zahrnoval 15 pedagogů, psychologů a dalších oslovených expertů, kteří se vyjadřovali k výchozí otázce: možnostem a úskalím inkluze v českých školách. Zjištění, získaná na základě polostrukturovaných rozhovorů pomocí otevřeného kódování, rozebírají autoři příspěvku v osmi tématickýchoblastech (výukové strategie, školní klima a prožitek úspěchu, spolupráce s rodinou, legislativní rámec, finance, diagnostika aj.). Nadto autoři na základě zjištěných potřeb pedagogů v závěrečné diskuzi nabízejí doporučení pro vzdělávání (budoucích) pedagogů v tomto směru.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA406%2F08%2F0258" target="_blank" >GA406/08/0258: The Concept of Equal Chances and Quality of Education in the Czech and International Context</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2011
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Diverzita a diferenciace v základním vzdělávání
ISBN
978-80-246-1911-8
Number of pages of the result
23
Pages from-to
9-327
Number of pages of the book
348
Publisher name
Karolinum
Place of publication
Praha
UT code for WoS chapter
—