All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Primary Schools’ Pathways towards Inclusive Education from the Perspective of School Teams

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384984%3A51210%2F24%3AN0000108" target="_blank" >RIV/61384984:51210/24:N0000108 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://eshop.pedf.cuni.cz/simplifyworks/cs/eoc/public/product/211569018-cesty-zakladnich-skol-inkluzivnim-vzdelavanim-z-pohledu-jejich-pedagogickych-tymu" target="_blank" >https://eshop.pedf.cuni.cz/simplifyworks/cs/eoc/public/product/211569018-cesty-zakladnich-skol-inkluzivnim-vzdelavanim-z-pohledu-jejich-pedagogickych-tymu</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Cesty základních škol inkluzivním vzděláváním z pohledu jejich pedagogických týmů

  • Original language description

    Kniha sleduje cesty základních škol začátkem inkluzivního vzdělávání v České republice ve dvou výzkumných etapách, ve školním roce 2018/2019 a 2021/2022. Předmětem kvalitativního výzkumu se staly pedagogické procesy jako základní prostor pro inkluzi v diferencované a individualizované výuce. Data byla získána skupinovými rozhovory vždy se třemi participanty z vedení a z učitelů 1. a 2. stupně ZŠ. Sledováno bylo sedm škol, z nich pět pražských jádrových pro sběr dat, které byly rozdílné především v tom, s jakou vnitřní energií, přesvědčením a dovednostmi inkluzivní vzdělávání naplňují a jak se vypořádávají s vnitřními i vnějšími podmínkami. Pohledy participantů byly v obou etapách zpracovány do případových studí. Ve shrnujícím zpracování se o ně opírají tři typizace reakcí škol na inkluzivní vzdělávání. První se odvíjí od komponenty výchovně vzdělávacího procesu, která na dané škole nejvíce ovlivňuje implementaci inkluzivního vzdělávání. Druhá sleduje, jak vedení školy vytváří pro tuto implementaci hodnotové a realizační podmínky. Třetí postihuje, jak jsou kompetence pedagogů v souladu s hodnotovým a realizačním ideálem inkluzivního vzdělávání.

  • Czech name

    Cesty základních škol inkluzivním vzděláváním z pohledu jejich pedagogických týmů

  • Czech description

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2024

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-7603-486-0

  • Number of pages

    159

  • Publisher name

    Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS book