Primary Schools’ Pathways towards Inclusive Education from the Perspective of School Teams
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384984%3A51210%2F24%3AN0000108" target="_blank" >RIV/61384984:51210/24:N0000108 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://eshop.pedf.cuni.cz/simplifyworks/cs/eoc/public/product/211569018-cesty-zakladnich-skol-inkluzivnim-vzdelavanim-z-pohledu-jejich-pedagogickych-tymu" target="_blank" >https://eshop.pedf.cuni.cz/simplifyworks/cs/eoc/public/product/211569018-cesty-zakladnich-skol-inkluzivnim-vzdelavanim-z-pohledu-jejich-pedagogickych-tymu</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Cesty základních škol inkluzivním vzděláváním z pohledu jejich pedagogických týmů
Original language description
Kniha sleduje cesty základních škol začátkem inkluzivního vzdělávání v České republice ve dvou výzkumných etapách, ve školním roce 2018/2019 a 2021/2022. Předmětem kvalitativního výzkumu se staly pedagogické procesy jako základní prostor pro inkluzi v diferencované a individualizované výuce. Data byla získána skupinovými rozhovory vždy se třemi participanty z vedení a z učitelů 1. a 2. stupně ZŠ. Sledováno bylo sedm škol, z nich pět pražských jádrových pro sběr dat, které byly rozdílné především v tom, s jakou vnitřní energií, přesvědčením a dovednostmi inkluzivní vzdělávání naplňují a jak se vypořádávají s vnitřními i vnějšími podmínkami. Pohledy participantů byly v obou etapách zpracovány do případových studí. Ve shrnujícím zpracování se o ně opírají tři typizace reakcí škol na inkluzivní vzdělávání. První se odvíjí od komponenty výchovně vzdělávacího procesu, která na dané škole nejvíce ovlivňuje implementaci inkluzivního vzdělávání. Druhá sleduje, jak vedení školy vytváří pro tuto implementaci hodnotové a realizační podmínky. Třetí postihuje, jak jsou kompetence pedagogů v souladu s hodnotovým a realizačním ideálem inkluzivního vzdělávání.
Czech name
Cesty základních škol inkluzivním vzděláváním z pohledu jejich pedagogických týmů
Czech description
—
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2024
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-7603-486-0
Number of pages
159
Publisher name
Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta
Place of publication
Praha
UT code for WoS book
—