Creative writing in tuition of Czech as a foreign language
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F11%3A10130291" target="_blank" >RIV/00216208:11210/11:10130291 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Tvůrčí psaní ve výuce češtiny jako cizího jazyka
Original language description
V článku je představena metoda tvůrčího psaní , která vede k rozvoji dovednosti psaní v průběhu osvojování českého jazyka jako cizího, a jeho další pozitivní dopady. Písemný projev je komplexní činnost, zásadní pro elicitaci komunikační kompetence. V níse spojují vybavování , ověřování a rozšiřování slovní zásoby, s ohledem na stratifikaci českého jazyka a funkční styly, znalost a zvládnutí pravidel české gramatiky. Didaktika předmětu však není vyvinuta. Tento článek proto chce ukázat, že tvůrčí psaníje pro výuku cizinců žádoucí a dále aktuální metodou. Navrhuji některé možné způsoby výuky daného předmětu. Tvůrčí psaní představuji jako způsob učení cizího jazyka. Tento koncept je odlišný od tvůrčího psaní pro rodilé mluvčí, jehož cílem je především pěstování osobitého stylu. Tvůrčím psaním zde také nemyslím tzv. gramatické psaní. V článku dále ukazuji, na jaké metody a postupy může budoucí didaktika předmětu navázat.
Czech name
Tvůrčí psaní ve výuce češtiny jako cizího jazyka
Czech description
V článku je představena metoda tvůrčího psaní , která vede k rozvoji dovednosti psaní v průběhu osvojování českého jazyka jako cizího, a jeho další pozitivní dopady. Písemný projev je komplexní činnost, zásadní pro elicitaci komunikační kompetence. V níse spojují vybavování , ověřování a rozšiřování slovní zásoby, s ohledem na stratifikaci českého jazyka a funkční styly, znalost a zvládnutí pravidel české gramatiky. Didaktika předmětu však není vyvinuta. Tento článek proto chce ukázat, že tvůrčí psaníje pro výuku cizinců žádoucí a dále aktuální metodou. Navrhuji některé možné způsoby výuky daného předmětu. Tvůrčí psaní představuji jako způsob učení cizího jazyka. Tento koncept je odlišný od tvůrčího psaní pro rodilé mluvčí, jehož cílem je především pěstování osobitého stylu. Tvůrčím psaním zde také nemyslím tzv. gramatické psaní. V článku dále ukazuji, na jaké metody a postupy může budoucí didaktika předmětu navázat.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AI - Linguistics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2011
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Nové trendy v didaktice českého jazyka
ISBN
978-80-7290-603-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
10
Pages from-to
145-155
Publisher name
Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, Nakladatelství Karolinum
Place of publication
Praha
Event location
Pedf UK Praha
Event date
Sep 9, 2011
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—