All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Creative writing in tuition of Czech as a foreign language

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F11%3A10130291" target="_blank" >RIV/00216208:11210/11:10130291 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Tvůrčí psaní ve výuce češtiny jako cizího jazyka

  • Original language description

    V článku je představena metoda tvůrčího psaní , která vede k rozvoji dovednosti psaní v průběhu osvojování českého jazyka jako cizího, a jeho další pozitivní dopady. Písemný projev je komplexní činnost, zásadní pro elicitaci komunikační kompetence. V níse spojují vybavování , ověřování a rozšiřování slovní zásoby, s ohledem na stratifikaci českého jazyka a funkční styly, znalost a zvládnutí pravidel české gramatiky. Didaktika předmětu však není vyvinuta. Tento článek proto chce ukázat, že tvůrčí psaníje pro výuku cizinců žádoucí a dále aktuální metodou. Navrhuji některé možné způsoby výuky daného předmětu. Tvůrčí psaní představuji jako způsob učení cizího jazyka. Tento koncept je odlišný od tvůrčího psaní pro rodilé mluvčí, jehož cílem je především pěstování osobitého stylu. Tvůrčím psaním zde také nemyslím tzv. gramatické psaní. V článku dále ukazuji, na jaké metody a postupy může budoucí didaktika předmětu navázat.

  • Czech name

    Tvůrčí psaní ve výuce češtiny jako cizího jazyka

  • Czech description

    V článku je představena metoda tvůrčího psaní , která vede k rozvoji dovednosti psaní v průběhu osvojování českého jazyka jako cizího, a jeho další pozitivní dopady. Písemný projev je komplexní činnost, zásadní pro elicitaci komunikační kompetence. V níse spojují vybavování , ověřování a rozšiřování slovní zásoby, s ohledem na stratifikaci českého jazyka a funkční styly, znalost a zvládnutí pravidel české gramatiky. Didaktika předmětu však není vyvinuta. Tento článek proto chce ukázat, že tvůrčí psaníje pro výuku cizinců žádoucí a dále aktuální metodou. Navrhuji některé možné způsoby výuky daného předmětu. Tvůrčí psaní představuji jako způsob učení cizího jazyka. Tento koncept je odlišný od tvůrčího psaní pro rodilé mluvčí, jehož cílem je především pěstování osobitého stylu. Tvůrčím psaním zde také nemyslím tzv. gramatické psaní. V článku dále ukazuji, na jaké metody a postupy může budoucí didaktika předmětu navázat.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AI - Linguistics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2011

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Nové trendy v didaktice českého jazyka

  • ISBN

    978-80-7290-603-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    10

  • Pages from-to

    145-155

  • Publisher name

    Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, Nakladatelství Karolinum

  • Place of publication

    Praha

  • Event location

    Pedf UK Praha

  • Event date

    Sep 9, 2011

  • Type of event by nationality

    CST - Celostátní akce

  • UT code for WoS article