All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

On Didactic of Creative Writing for Foreigners

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F12%3A10130294" target="_blank" >RIV/00216208:11210/12:10130294 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://pf.ujep.cz/files/Usta_2-2012.pdf" target="_blank" >http://pf.ujep.cz/files/Usta_2-2012.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    K didaktice tvůrčího psaní pro cizince

  • Original language description

    Cílem studie je představit tvůrčí psaní jako metodu osvojování cizího jazyka. Toto pojetí se odlišuje od tvůrčího psaní pro rodilé, jehož cílem má být především pěstování osobitého autorského stylu. Dále chce ukázat, že je metodou syntetizující a aktivizující a že odpovídá současným trendům českého i evropského vzdělávání. Studie vychází z kurzů tvůrčího psaní pro zahraniční studenty českého jazyka, kterým se autorka věnuje. Pokouší se jí přispět k vytvoření didaktiky tohoto předmětu, která dosud není vypracována. Opírá se přitom o vlastní zkušenosti z výuky, obecné postupy tvůrčího psaní, platné jak pro rodilé, tak nerodilé mluvčí, dále o poznatky z didaktiky tvůrčího psaní pro studenty němčiny a angličtiny jako cizího jazyka, o techniky vzešlé v americké provenienci pro rodilé uživatele a o podněty z populárních kurzů určených široké veřejnosti. Autorka se domnívá, že v daném předmětu lze navázat na tradici české stylistiky a jazykové kultury, jakož i na moderní pojetí slohové a komu

  • Czech name

    K didaktice tvůrčího psaní pro cizince

  • Czech description

    Cílem studie je představit tvůrčí psaní jako metodu osvojování cizího jazyka. Toto pojetí se odlišuje od tvůrčího psaní pro rodilé, jehož cílem má být především pěstování osobitého autorského stylu. Dále chce ukázat, že je metodou syntetizující a aktivizující a že odpovídá současným trendům českého i evropského vzdělávání. Studie vychází z kurzů tvůrčího psaní pro zahraniční studenty českého jazyka, kterým se autorka věnuje. Pokouší se jí přispět k vytvoření didaktiky tohoto předmětu, která dosud není vypracována. Opírá se přitom o vlastní zkušenosti z výuky, obecné postupy tvůrčího psaní, platné jak pro rodilé, tak nerodilé mluvčí, dále o poznatky z didaktiky tvůrčího psaní pro studenty němčiny a angličtiny jako cizího jazyka, o techniky vzešlé v americké provenienci pro rodilé uživatele a o podněty z populárních kurzů určených široké veřejnosti. Autorka se domnívá, že v daném předmětu lze navázat na tradici české stylistiky a jazykové kultury, jakož i na moderní pojetí slohové a komu

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AI - Linguistics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2012

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Usta ad Albim BOHEMICA

  • ISSN

    1802-825X

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    XII

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    25

  • Pages from-to

    57-82

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database