All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Are the Concepts of Learning and Education Complex Enough in the Contemporary Czech Curriculum?

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F12%3A10291277" target="_blank" >RIV/00216208:11210/12:10291277 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Jsou pojmy učení a vzdělání dostatečně komplexní v soudobém vzdělávacím kurikulu?

  • Original language description

    Cílem příspěvku je upozornit na některé neblahé trendy v pojetí učení a vzdělávání, v nichž se obsah a podstata redukuje na formu. To je patrné zejména v současném pojetí celoživotního učení, resp. sebevzdělávání. Text reflektuje významové posuny, jichždoznaly pojmy jako vzdělávání, vzdělávací cíle a vzdělanost v době akcentující význam praxe často na úkor teorie a v níž důraz na výkon a efektivitu jde mnohdy ruku v ruce se slepotou k formativnímu významu teorie a k nebezpečí rutinizace praxe. Všímá siideologických rámců, do nichž je koncepce celoživotního učení dnes zasazována, konkrétně expertního či technokratického chápání vzdělavatelské profese; kritizuje zaměňování poznání za informovanost či dovednost práce s informacemi a upozorňuje na formalistický trend zaměňující cíl vzdělávání za prostředek (dle hesla "je především třeba naučit se učit"). V závěru je tématizován problém hlubší motivace k celoživotnímu učení. V souvislosti s tím klade text otázku, do jaké míry dnes škola p

  • Czech name

    Jsou pojmy učení a vzdělání dostatečně komplexní v soudobém vzdělávacím kurikulu?

  • Czech description

    Cílem příspěvku je upozornit na některé neblahé trendy v pojetí učení a vzdělávání, v nichž se obsah a podstata redukuje na formu. To je patrné zejména v současném pojetí celoživotního učení, resp. sebevzdělávání. Text reflektuje významové posuny, jichždoznaly pojmy jako vzdělávání, vzdělávací cíle a vzdělanost v době akcentující význam praxe často na úkor teorie a v níž důraz na výkon a efektivitu jde mnohdy ruku v ruce se slepotou k formativnímu významu teorie a k nebezpečí rutinizace praxe. Všímá siideologických rámců, do nichž je koncepce celoživotního učení dnes zasazována, konkrétně expertního či technokratického chápání vzdělavatelské profese; kritizuje zaměňování poznání za informovanost či dovednost práce s informacemi a upozorňuje na formalistický trend zaměňující cíl vzdělávání za prostředek (dle hesla "je především třeba naučit se učit"). V závěru je tématizován problém hlubší motivace k celoživotnímu učení. V souvislosti s tím klade text otázku, do jaké míry dnes škola p

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2012

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Koncepce vzdělávání v současné kurikulární diskusi: Kudy vede cesta kurikulární reformy.

  • ISBN

    978-80-905245-1-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    11

  • Pages from-to

    43-54

  • Publisher name

    Česká pedagogická společnost

  • Place of publication

    Brno

  • Event location

    Liberec

  • Event date

    Mar 21, 2012

  • Type of event by nationality

    CST - Celostátní akce

  • UT code for WoS article