All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

On Different Forms of Authority. A Contribution to the Philosophy of Education.

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F13%3A10195866" target="_blank" >RIV/00216208:11210/13:10195866 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    O různých podobách autority. Příspěvek k filosofii výchovy.

  • Original language description

    Předložená studie se zabývá otázkou, jaké druhy pedagogicky relevantní autority se dají v současnosti identifikovat. S oporou v úvahách Philippa Meirieuho klade otázku, jaké formy autority jsou rozhodující, pokud chceme přivést děti k odpovědnosti za tento svět a za kulturní dědictví. V textu jsou rozlišeny dva typy autority, autorita uchvatitelská a osvobozující. Při rozlišování se postupuje tradičním způsobem, identifikuje se to, k jakým reprezentantům se různé druhy autority váží a na jaké legitimizační principy odkazují. Cílem studie je ukázat, že pedagogická autorita musí být osvobozující a že její legitimita spočívá ve schopnosti uvést dítě do uvědomělého vztahu nejen ke světu a bližním, ale především k ideji.

  • Czech name

    O různých podobách autority. Příspěvek k filosofii výchovy.

  • Czech description

    Předložená studie se zabývá otázkou, jaké druhy pedagogicky relevantní autority se dají v současnosti identifikovat. S oporou v úvahách Philippa Meirieuho klade otázku, jaké formy autority jsou rozhodující, pokud chceme přivést děti k odpovědnosti za tento svět a za kulturní dědictví. V textu jsou rozlišeny dva typy autority, autorita uchvatitelská a osvobozující. Při rozlišování se postupuje tradičním způsobem, identifikuje se to, k jakým reprezentantům se různé druhy autority váží a na jaké legitimizační principy odkazují. Cílem studie je ukázat, že pedagogická autorita musí být osvobozující a že její legitimita spočívá ve schopnosti uvést dítě do uvědomělého vztahu nejen ke světu a bližním, ale především k ideji.

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2013

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů