On Different Forms of Authority. A Contribution to the Philosophy of Education.
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F13%3A10195866" target="_blank" >RIV/00216208:11210/13:10195866 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
O různých podobách autority. Příspěvek k filosofii výchovy.
Original language description
Předložená studie se zabývá otázkou, jaké druhy pedagogicky relevantní autority se dají v současnosti identifikovat. S oporou v úvahách Philippa Meirieuho klade otázku, jaké formy autority jsou rozhodující, pokud chceme přivést děti k odpovědnosti za tento svět a za kulturní dědictví. V textu jsou rozlišeny dva typy autority, autorita uchvatitelská a osvobozující. Při rozlišování se postupuje tradičním způsobem, identifikuje se to, k jakým reprezentantům se různé druhy autority váží a na jaké legitimizační principy odkazují. Cílem studie je ukázat, že pedagogická autorita musí být osvobozující a že její legitimita spočívá ve schopnosti uvést dítě do uvědomělého vztahu nejen ke světu a bližním, ale především k ideji.
Czech name
O různých podobách autority. Příspěvek k filosofii výchovy.
Czech description
Předložená studie se zabývá otázkou, jaké druhy pedagogicky relevantní autority se dají v současnosti identifikovat. S oporou v úvahách Philippa Meirieuho klade otázku, jaké formy autority jsou rozhodující, pokud chceme přivést děti k odpovědnosti za tento svět a za kulturní dědictví. V textu jsou rozlišeny dva typy autority, autorita uchvatitelská a osvobozující. Při rozlišování se postupuje tradičním způsobem, identifikuje se to, k jakým reprezentantům se různé druhy autority váží a na jaké legitimizační principy odkazují. Cílem studie je ukázat, že pedagogická autorita musí být osvobozující a že její legitimita spočívá ve schopnosti uvést dítě do uvědomělého vztahu nejen ke světu a bližním, ale především k ideji.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů