All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Pedagogical content knowledge and/or subject matter didactic?

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F07%3A00020218" target="_blank" >RIV/00216224:14410/07:00020218 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Pedagogical content knowledge a/nebo oborová didaktika?

  • Original language description

    Autor se v obecnějších pedagogických a metodologických souvislostech zamýšlí nad pojetím oborové didaktiky. Vychází z předpokladu, že jádrem problematiky oborových didaktik je učitelova práce s obsahem ve výuce, a odkazuje k roli učitelových znalostí v rámci jeho profesní výbavy. Učitelova znalost obsahu a možností jeho didaktického ztvárnění ve výuce je s odkazem na práce L. S. Shlumana označována jako pedagogical content knowledge (didaktická znalost obsahu). V druhé části příspěvku autor předkládá konfrontaci americké tradice založené na konceptu pedagogical content knowledge a středoevropské tradice oborové didaktiky. V závěru je formulováno přesvědčení, že koncept didaktická znalost napomáhá legitimovat oborovou didaktiku jako vědní disciplínu, neboť otevírá cestu k hlubšímu zkoumání transformačních procesů, které se odehrávají na rozhranní vědní disciplína a vyučovací předmět ve škole.

  • Czech name

    Pedagogical content knowledge a/nebo oborová didaktika?

  • Czech description

    Autor se v obecnějších pedagogických a metodologických souvislostech zamýšlí nad pojetím oborové didaktiky. Vychází z předpokladu, že jádrem problematiky oborových didaktik je učitelova práce s obsahem ve výuce, a odkazuje k roli učitelových znalostí v rámci jeho profesní výbavy. Učitelova znalost obsahu a možností jeho didaktického ztvárnění ve výuce je s odkazem na práce L. S. Shlumana označována jako pedagogical content knowledge (didaktická znalost obsahu). V druhé části příspěvku autor předkládá konfrontaci americké tradice založené na konceptu pedagogical content knowledge a středoevropské tradice oborové didaktiky. V závěru je formulováno přesvědčení, že koncept didaktická znalost napomáhá legitimovat oborovou didaktiku jako vědní disciplínu, neboť otevírá cestu k hlubšímu zkoumání transformačních procesů, které se odehrávají na rozhranní vědní disciplína a vyučovací předmět ve škole.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GP406%2F06%2FP037" target="_blank" >GP406/06/P037: Pedagogical content knowledge as a key issue in curricular reform</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2007

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Tělesná výchova a zdraví pro 21. století: myšlenky, které by měly usměrňovat tvorbu školních vzdělávacích programů

  • ISBN

    978-80-210-4258-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    6

  • Pages from-to

    42-47

  • Publisher name

    MU

  • Place of publication

    Brno

  • Event location

    Brno

  • Event date

    Jan 1, 2007

  • Type of event by nationality

    CST - Celostátní akce

  • UT code for WoS article