An Integration of subject matter and didactical component of teacher education: towards model based on pedagogical content knowledge
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F08%3A00025098" target="_blank" >RIV/00216224:14410/08:00025098 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
K problému integrace oborové a didaktické přípravy učitelů: model učitelského vzdělávání založený na konceptu didaktické znalosti obsahu
Original language description
Jeden z klíčových problémů učitelského vzdělávání spočívá v požadavku připravit učitele tak, aby byli schopni zohledňovat požadavek oborové správnosti vyučovaného obsahu na straně jedné a současně brát ohled na učební potenciality žáků na straně druhé. Otomto problému se diskutuje od počátku 20. století (Dewey, Bruner, Schwab ad.), nejnověji s poukazem na dvojdimenzionální charakter učitelových didaktických znalostí obsahu: pedagogical content knowledge (Shulman, Kattmann, Janík, Slavík ad.). V procesurozvíjení těchto znalostí se podstatný význam připisuje pedagogické praxi. Autor ve svém referátu otevírá otázku, jak koncipovat oborově didaktickou praxi v učitelském vzdělávání, aby v jejím rámci mohlo docházet ke kognitivní integraci (amalgamizaci) znalostí obsahu se znalostmi didaktickými.
Czech name
K problému integrace oborové a didaktické přípravy učitelů: model učitelského vzdělávání založený na konceptu didaktické znalosti obsahu
Czech description
Jeden z klíčových problémů učitelského vzdělávání spočívá v požadavku připravit učitele tak, aby byli schopni zohledňovat požadavek oborové správnosti vyučovaného obsahu na straně jedné a současně brát ohled na učební potenciality žáků na straně druhé. Otomto problému se diskutuje od počátku 20. století (Dewey, Bruner, Schwab ad.), nejnověji s poukazem na dvojdimenzionální charakter učitelových didaktických znalostí obsahu: pedagogical content knowledge (Shulman, Kattmann, Janík, Slavík ad.). V procesurozvíjení těchto znalostí se podstatný význam připisuje pedagogické praxi. Autor ve svém referátu otevírá otázku, jak koncipovat oborově didaktickou praxi v učitelském vzdělávání, aby v jejím rámci mohlo docházet ke kognitivní integraci (amalgamizaci) znalostí obsahu se znalostmi didaktickými.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GP406%2F06%2FP037" target="_blank" >GP406/06/P037: Pedagogical content knowledge as a key issue in curricular reform</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2008
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Pedagogická praxe a oborové didaktiky
ISBN
978-80-7392-052-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
7
Pages from-to
—
Publisher name
MSD
Place of publication
Brno
Event location
Brno
Event date
Jan 1, 2008
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—