The Importance of Shulmans Theory of Pedagogical Knowledge for Subject Didacticans and for the education of Teacher
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F04%3A00011742" target="_blank" >RIV/00216224:14410/04:00011742 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Význam Shulmanovy teorie pedagogických znalostí pro oborové didaktiky a pro vzědlávání učitelů
Original language description
Studie seznamuje s teorií pedagogických znalostí L. S. Shulmana. Od znalostí vázaných na obsah postupuje k myšlence poznatkové báze učitelství. V diskusi o Shulmanově významu pro oborové didaktiky je klíčovým pojmem didaktická znalost obsahu, která je chápána jako zvláštní slitina (amalgam) znalostí obsahu a znalostí pro vyučování, a tudíž je výhradní doménou profese učitele. Kategorie didaktických znalostí obsahu je jádrem poznatkové báze učitelství, jejíž konstituování je nezbytným předpokladem profesionalizace učitelství.
Czech name
Význam Shulmanovy teorie pedagogických znalostí pro oborové didaktiky a pro vzědlávání učitelů
Czech description
Studie seznamuje s teorií pedagogických znalostí L. S. Shulmana. Od znalostí vázaných na obsah postupuje k myšlence poznatkové báze učitelství. V diskusi o Shulmanově významu pro oborové didaktiky je klíčovým pojmem didaktická znalost obsahu, která je chápána jako zvláštní slitina (amalgam) znalostí obsahu a znalostí pro vyučování, a tudíž je výhradní doménou profese učitele. Kategorie didaktických znalostí obsahu je jádrem poznatkové báze učitelství, jejíž konstituování je nezbytným předpokladem profesionalizace učitelství.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA406%2F02%2F1247" target="_blank" >GA406/02/1247: Tacit Pedagogical Knowledge and the Self-Regulation of the Process of its Development</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2004
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Pedagogika
ISSN
0031-3815
e-ISSN
—
Volume of the periodical
54
Issue of the periodical within the volume
3
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
8
Pages from-to
243-250
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—