All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The Importance of Shulmans Theory of Pedagogical Knowledge for Subject Didacticans and for the education of Teacher

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F04%3A00011742" target="_blank" >RIV/00216224:14410/04:00011742 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Význam Shulmanovy teorie pedagogických znalostí pro oborové didaktiky a pro vzědlávání učitelů

  • Original language description

    Studie seznamuje s teorií pedagogických znalostí L. S. Shulmana. Od znalostí vázaných na obsah postupuje k myšlence poznatkové báze učitelství. V diskusi o Shulmanově významu pro oborové didaktiky je klíčovým pojmem didaktická znalost obsahu, která je chápána jako zvláštní slitina (amalgam) znalostí obsahu a znalostí pro vyučování, a tudíž je výhradní doménou profese učitele. Kategorie didaktických znalostí obsahu je jádrem poznatkové báze učitelství, jejíž konstituování je nezbytným předpokladem profesionalizace učitelství.

  • Czech name

    Význam Shulmanovy teorie pedagogických znalostí pro oborové didaktiky a pro vzědlávání učitelů

  • Czech description

    Studie seznamuje s teorií pedagogických znalostí L. S. Shulmana. Od znalostí vázaných na obsah postupuje k myšlence poznatkové báze učitelství. V diskusi o Shulmanově významu pro oborové didaktiky je klíčovým pojmem didaktická znalost obsahu, která je chápána jako zvláštní slitina (amalgam) znalostí obsahu a znalostí pro vyučování, a tudíž je výhradní doménou profese učitele. Kategorie didaktických znalostí obsahu je jádrem poznatkové báze učitelství, jejíž konstituování je nezbytným předpokladem profesionalizace učitelství.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA406%2F02%2F1247" target="_blank" >GA406/02/1247: Tacit Pedagogical Knowledge and the Self-Regulation of the Process of its Development</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2004

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Pedagogika

  • ISSN

    0031-3815

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    54

  • Issue of the periodical within the volume

    3

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    8

  • Pages from-to

    243-250

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database