The importance of home preparation for a young schoolchild
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F14%3A10289471" target="_blank" >RIV/00216208:11210/14:10289471 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Význam domácí přípravy pro začínajícího školáka
Original language description
Publikace se snaží komplexně uchopit téma nástupu do školy a s tím spojených školních povinností (domácí příprava na školu) a to s respektem ke třem hlavním aktérům, jichž se to týká - tedy k začínajícím školákům, jejich rodičům a učitelům. Obsah publikace je však jednoznačně zaměřen na dítě a jeho zdravý psychický vývoj během nástupu do školy a prvních let školní docházky. Publikaci věnuje pozornost tomu, jak rodiče dítě na školu připravují, volbě školy ve vztahu k výchovným přístupům, uplatňovaným v rodině i ve vztahu k osobnostním předpokladům dítěte, samostatné téma publikace je adaptace na školu jako proces a nikoliv jako otázku týdenního horizontu. Je zdůrazněno společné hledání možností, jak tento důležitý vývojový zlom dítěti co nejvíce usnadnit a to především v oblastech součinnosti rodičů, učitelů a malých školáků. Publikace nabízí též kapitoly, které popisují vývojové charakteristiky dítěte předškolního a dítěte mladšího školního věku s důrazem na probíhající změny při nástu
Czech name
Význam domácí přípravy pro začínajícího školáka
Czech description
Publikace se snaží komplexně uchopit téma nástupu do školy a s tím spojených školních povinností (domácí příprava na školu) a to s respektem ke třem hlavním aktérům, jichž se to týká - tedy k začínajícím školákům, jejich rodičům a učitelům. Obsah publikace je však jednoznačně zaměřen na dítě a jeho zdravý psychický vývoj během nástupu do školy a prvních let školní docházky. Publikaci věnuje pozornost tomu, jak rodiče dítě na školu připravují, volbě školy ve vztahu k výchovným přístupům, uplatňovaným v rodině i ve vztahu k osobnostním předpokladům dítěte, samostatné téma publikace je adaptace na školu jako proces a nikoliv jako otázku týdenního horizontu. Je zdůrazněno společné hledání možností, jak tento důležitý vývojový zlom dítěti co nejvíce usnadnit a to především v oblastech součinnosti rodičů, učitelů a malých školáků. Publikace nabízí též kapitoly, které popisují vývojové charakteristiky dítěte předškolního a dítěte mladšího školního věku s důrazem na probíhající změny při nástu
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
AN - Psychology
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA406%2F08%2F0423" target="_blank" >GA406/08/0423: Intercultural Czech-French-Canadian study analyzing the parent-child-teacher interaction focused on home preparation for school.</a><br>
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-7478-542-9
Number of pages
252
Publisher name
Wolters Kluwer
Place of publication
Praha
UT code for WoS book
—