Reading and readership through eyes of teachers and parents of 4th-grade pupils of elementary schools
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F16%3A00092714" target="_blank" >RIV/00216224:14410/16:00092714 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Četba a čtenářství pohledem učitelů a rodičů žáků 4. ročníků ZŠ
Original language description
Příspěvek obsahuje komentované výsledky pilotního výzkumu čtenářství a čtenářské gramotnosti, sestavené na základě informací, získaných od učitelů 4. ročníků ZŠ. Cílem výzkumného šetření je analýza informací, jak učitelé podporují rodiče v rozvíjení čtení a čtenářství dítěte, jakým způsobem působí na jeho individuální čtenářství, a jaká existuje souvislost s úrovní čtenářské gramotnosti tohoto dítěte. Dle Trávníčka (2008) je jednou z proměnných, která odlišuje čtenáře od nečtenáře právě rodina – zasahuje téměř padesát procent mezi faktory, které přivedly respondenty ke čtení. Na druhém místě v síle vlivu na čtenářství žáka se objevuje učitel (ačkoli je tento vliv mnohem slabší než vliv rodiny). Metodologické zázemí výzkumu tvoří polostrukturované rozhovory s učiteli a rodiči žáků 4. ročníků ZŠ, které sledují, jakou učitelé poskytují reálnou podporu rodičům svých žáků a jakou podporu si rodiče od školy reprezentované učitelem představují jako ideální.
Czech name
Četba a čtenářství pohledem učitelů a rodičů žáků 4. ročníků ZŠ
Czech description
Příspěvek obsahuje komentované výsledky pilotního výzkumu čtenářství a čtenářské gramotnosti, sestavené na základě informací, získaných od učitelů 4. ročníků ZŠ. Cílem výzkumného šetření je analýza informací, jak učitelé podporují rodiče v rozvíjení čtení a čtenářství dítěte, jakým způsobem působí na jeho individuální čtenářství, a jaká existuje souvislost s úrovní čtenářské gramotnosti tohoto dítěte. Dle Trávníčka (2008) je jednou z proměnných, která odlišuje čtenáře od nečtenáře právě rodina – zasahuje téměř padesát procent mezi faktory, které přivedly respondenty ke čtení. Na druhém místě v síle vlivu na čtenářství žáka se objevuje učitel (ačkoli je tento vliv mnohem slabší než vliv rodiny). Metodologické zázemí výzkumu tvoří polostrukturované rozhovory s učiteli a rodiči žáků 4. ročníků ZŠ, které sledují, jakou učitelé poskytují reálnou podporu rodičům svých žáků a jakou podporu si rodiče od školy reprezentované učitelem představují jako ideální.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů