Norm of German demanded by teachers at Czech secondary schools
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F14%3A10290279" target="_blank" >RIV/00216208:11210/14:10290279 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Norma němčiny vyžadovaná vyučujícími českých středních škol
Original language description
Článek představuje výzkum zabývající se tím, co je žákům na českých středních školách předkládáno jako norma němčiny, dále pak, kdo, co a za jakým účelem o této normě rozhoduje a jak toto rozhodování vypadá. Výzkum vycházel teoreticko-metodologicky z konceptu normy Klause Gloye, z modelu sociálního silového pole Ulricha Ammona, z teorie jazykového managementu a metody jazykového experimentu. Učitelé jsou zde představeni jako autorita normu implementující i stanovující a zároveň jako argumentující síla.
Czech name
Norma němčiny vyžadovaná vyučujícími českých středních škol
Czech description
Článek představuje výzkum zabývající se tím, co je žákům na českých středních školách předkládáno jako norma němčiny, dále pak, kdo, co a za jakým účelem o této normě rozhoduje a jak toto rozhodování vypadá. Výzkum vycházel teoreticko-metodologicky z konceptu normy Klause Gloye, z modelu sociálního silového pole Ulricha Ammona, z teorie jazykového managementu a metody jazykového experimentu. Učitelé jsou zde představeni jako autorita normu implementující i stanovující a zároveň jako argumentující síla.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
AI - Linguistics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů