All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Literacy in the context of mother tongue didactics

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F14%3A10291164" target="_blank" >RIV/00216208:11210/14:10291164 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Čtenářská gramotnost v kontextu didaktiky mateřského jazyka

  • Original language description

    Příspěvek se zaměřuje na didaktiku mateřského, resp. českého jazyka ve vyučovacím kontextu. Shrnuje poznatky o současném stavu odborné literatury oborové didaktiky, zabývá se jejím specifickým postavením v systému věd, vzájemným vztahem mezi jednotlivýmisložkami vyučovacího předmětu český jazyk a literatura a jejich integrací do pedagogické praxe. V souvislosti s vlastním výzkumem autorka příspěvku upozorňuje na nedostatečné propracování didaktiky čtení sekundárního vzdělávání, zejména pak u dospívajících s dyslexií, a na základě předpokladu modifikovatelnosti lidského organismu dle metody Instrumentálního obohacování prof. Reuvena Feuersteina (FIE) chce ověřit, zda lze s pomocí FIE rozvíjet dovednost čtení u dospívajících dyslektických jedinců.

  • Czech name

    Čtenářská gramotnost v kontextu didaktiky mateřského jazyka

  • Czech description

    Příspěvek se zaměřuje na didaktiku mateřského, resp. českého jazyka ve vyučovacím kontextu. Shrnuje poznatky o současném stavu odborné literatury oborové didaktiky, zabývá se jejím specifickým postavením v systému věd, vzájemným vztahem mezi jednotlivýmisložkami vyučovacího předmětu český jazyk a literatura a jejich integrací do pedagogické praxe. V souvislosti s vlastním výzkumem autorka příspěvku upozorňuje na nedostatečné propracování didaktiky čtení sekundárního vzdělávání, zejména pak u dospívajících s dyslexií, a na základě předpokladu modifikovatelnosti lidského organismu dle metody Instrumentálního obohacování prof. Reuvena Feuersteina (FIE) chce ověřit, zda lze s pomocí FIE rozvíjet dovednost čtení u dospívajících dyslektických jedinců.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AI - Linguistics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2014

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Sapere Aude 2014: Pedagogika, psychologie a dnešní společnost vol. IV

  • ISBN

    978-80-87952-03-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    7

  • Pages from-to

    193-199

  • Publisher name

    MAGNANIMITAS

  • Place of publication

    Hradec Králové

  • Event location

    Hradec Králové

  • Event date

    Mar 24, 2014

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article