Literacy in the context of mother tongue didactics
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F14%3A10291164" target="_blank" >RIV/00216208:11210/14:10291164 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Čtenářská gramotnost v kontextu didaktiky mateřského jazyka
Original language description
Příspěvek se zaměřuje na didaktiku mateřského, resp. českého jazyka ve vyučovacím kontextu. Shrnuje poznatky o současném stavu odborné literatury oborové didaktiky, zabývá se jejím specifickým postavením v systému věd, vzájemným vztahem mezi jednotlivýmisložkami vyučovacího předmětu český jazyk a literatura a jejich integrací do pedagogické praxe. V souvislosti s vlastním výzkumem autorka příspěvku upozorňuje na nedostatečné propracování didaktiky čtení sekundárního vzdělávání, zejména pak u dospívajících s dyslexií, a na základě předpokladu modifikovatelnosti lidského organismu dle metody Instrumentálního obohacování prof. Reuvena Feuersteina (FIE) chce ověřit, zda lze s pomocí FIE rozvíjet dovednost čtení u dospívajících dyslektických jedinců.
Czech name
Čtenářská gramotnost v kontextu didaktiky mateřského jazyka
Czech description
Příspěvek se zaměřuje na didaktiku mateřského, resp. českého jazyka ve vyučovacím kontextu. Shrnuje poznatky o současném stavu odborné literatury oborové didaktiky, zabývá se jejím specifickým postavením v systému věd, vzájemným vztahem mezi jednotlivýmisložkami vyučovacího předmětu český jazyk a literatura a jejich integrací do pedagogické praxe. V souvislosti s vlastním výzkumem autorka příspěvku upozorňuje na nedostatečné propracování didaktiky čtení sekundárního vzdělávání, zejména pak u dospívajících s dyslexií, a na základě předpokladu modifikovatelnosti lidského organismu dle metody Instrumentálního obohacování prof. Reuvena Feuersteina (FIE) chce ověřit, zda lze s pomocí FIE rozvíjet dovednost čtení u dospívajících dyslektických jedinců.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AI - Linguistics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Sapere Aude 2014: Pedagogika, psychologie a dnešní společnost vol. IV
ISBN
978-80-87952-03-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
7
Pages from-to
193-199
Publisher name
MAGNANIMITAS
Place of publication
Hradec Králové
Event location
Hradec Králové
Event date
Mar 24, 2014
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—